EssentialPIM 7.1 final release is here!

General talks about EssentialPIM

Moderators: TerryRogers, Max

Sean
Novice
Posts: 18
Joined: Fri Nov 09, 2007 12:36 am

Re: EssentialPIM 7.1 final release is here!

Post by Sean »

I upgraded from 6.58 to 7.1 yesterday.

Overall, I think the new user interface is an improvement, and it is the "feel" that everyone will expect as the world moves to Windows 10. I am also really excited about the Outlook invitation compatibility and the e-mail tagging feature.

My feedback so far:

1. I found the default font size = 10 to be jarring. I set the font size back to "9" and the user interface immediately felt more comfortable (and more similar to version 6.58).

2. I am using the network EPIM configuration (Firebird database on an on-premises server). My database is kind of large, and EPIM 6.58 was starting to feel a little slow. Now, the new version 7.1 is *much* slower. The user interface is just not as snappy, it takes a long time for the screen to redraw when moving between modules. I will try to fix the issue by deleting old e-mails from the inbox, etc. I hope this helps.
accel
Posts: 2
Joined: Sat Jul 02, 2016 2:09 pm

Re: EssentialPIM 7.1 final release is here!

Post by accel »

Bonjour,
J'ai téléchargé par curiosité la version 7.11, elle est beaucoup mieux ! Mais encore 1 chose visuelle me gêne beaucoup : les traits de séparation dans la vue mensuelle du calendrier sont devenus trop fins ! On distingue à peine qu'on change de jour !

Désolée, mais je retourne sur la 6.58, en attendant que ces points très désagréables soient résolus.

Image

Dommage, j'étais très enthousiaste à la lecture des autres commentaires, mais ce n'était pas seulement les logos qui posaient problème.

En espérant qu'il y aura très vite un correctif ! Car un le but d'un agenda, c'est de noter et voir "rapidement" nos rdv et disponibilités ! Hors là, c'est désordonné ! Les traits sont quasi inexistants ! Et j'ai modifié plein de fois les couleurs de fond, pensant que cela résoudrait le problème, et bien non !

S'il vous plaît les développeurs, faites quelque chose pour moi, et sûrement d'autres !! :oops:


Edit :

LOL => les lignes de grille et alternance couleur pour les contacts sont top ! :wink:
Par contre, cela n'améliore pas du tout la grille de l'agenda mensuel !!! :(
admin
Site Admin
Posts: 15601
Joined: Thu Nov 25, 2004 3:12 am
Has thanked: 1411 times
Been thanked: 984 times

Re: EssentialPIM 7.1 final release is here!

Post by admin »

Thanks very much for the feedback. Will improve calendar views in the new versions.
Android version of EssentialPIM. Keep all your data in sync!
Post Reply