synchronisatie met pocket pc

Discuss EssentialPIM in Dutch

Moderators: PeCe, Moozer

Post Reply
Stefan V
Novice
Posts: 14
Joined: Thu Dec 11, 2014 11:01 pm
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

synchronisatie met pocket pc

Post by Stefan V »

Ik heb een pocket pc, voorheen synchroniseerde deze via active sync met Outlook op een xp machine

Gecrasht, nieuwe computer, windows 8.1. Active sync is vervangen door Windows mobile apparaatcentrum, maar hierin kan ik mijn contacten, agenda, taken en notities niet aanvinken en dus synchroniseren. Hij is wel verbonden, maar het enige wat ik kan synchroniseren is mobiele favorieten en bestanden, de rest (contacten, agenda, taken en notities ) is niet aan te vinken.

Nu heb ik EssentialPimPro, daarin heb ik wel bij de synchronisatiewizzard alles aangevinkt maar dit pakt hij dus niet.
en geeft vervolgens de melding dat de "laptop pc niet gedetecteerd , is de kabel juist aangesloten? " terwijl ik hem wel zie in Windows mobile apparaatcentrum

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
User avatar
PeCe
Guru
Posts: 1403
Joined: Tue Jul 13, 2010 1:49 pm
Location: Spakenburg, Netherlands
Has thanked: 101 times
Been thanked: 329 times

Re: synchronisatie met pocket pc

Post by PeCe »

Ik heb geen Pocket PC, kan dus maar beperkt informatie verschaffen.
Welke stappen heb je ondernomen om de synchronisatie te starten?
Voor zover nodig graag ook even versie nummers van EPIM Windows en EPIM Mobile vermelden, dit kan belangrijk zijn.
Net als welke versie voor Windows je gebruikt; Desktop of Portable.

De standaardprocedure voor een synchronisatie is;
1 - sync instellen via [bestand] - [synchronisatie], dan naar keuze [wizard..] of direct [synchronisatie toevoegen] en dan [Windows mobile]
Vervolgens start je op de mobile EPIM en kies je daar voor synchroniseren.
Als je op de mobile de PC ziet, deze selecteren en dan zou het moeten werken.
Alternatief is op de mobile voor handmatig verbinden kiezen.

Als die het niet doet, ja dan kan het een firewall probleem zijn. Maar als beide systemen elkaar wel zien en je ook na het selecteren van de computer in de mobile problemen houdt, ja dan weet ik het niet. Hopelijk kunnen dan de experts van Astonsoft je verder helpen. Je hebt de vraag ook in de engelse sectie geplaatst, dus wie weet krijg je daar ook antwoord.

Mocht je meer informatie hebben plaats die dan hier, misschien dat een andere Nederlandse gebruiker met een Pocket PC je kan helpen.
Peter Tak
The Netherlands
Moderator and Dutch translator for EPIM
EPIM 11.8.4 Pro portable / Android EPIM 6.0.17
Post Reply