Suggestie voor verbetering: Zoeken met operatoren

Discuss EssentialPIM in Dutch

Moderators: PeCe, Moozer

Post Reply
EFvanGelder
Guru
Posts: 139
Joined: Thu Mar 29, 2012 9:02 am
Been thanked: 24 times

Suggestie voor verbetering: Zoeken met operatoren

Post by EFvanGelder »

Ik ben al een hele tijd een (overigens heel tevreden) gebruiker van EPIM, zowel Desktop (Windows) als Android versies.
In alle gevallen gebruik ik de meest recente PRO versies.

Het programma is wezenlijk heel erg goed, en voorziet in een behoefte, namelijk in één applicatie, Mail, contactpersonen, taken, agenda, notities, en passwords samenbrengen, en dat op meerdere platforms (PC, smartphone).

Er is ook nog wel ruimte voor verbetering.

ZOEKFUNCTIES:
Desktop versie: Ofschoon het opzoeken van gegevens al iets is verbeterd ten opzichte van vroeger, ik mis de mogelijkheid te kunnen zoeken/filteren met operatoren. Dus: Alle taken >25% voltooid. Of: Alle taken >25% EN <100% Of: Iedereen met geboortedatm >1-1-2000 EN < 31-12-2000
Trouwens, in de takenmodule zit een fout: Zoek daar alle taken die 0% voltooid zijn, en je krijgt alle taken waar 0% in voorkomt, dus ook 50%, 100%....dat is jammer.

Android versie: Wie een bepaalde gebeurtenis zoekt op een trefwoord, krijgt een reeks data terug, maar zonder de onderwerpregel. Dus zoek op feestdag, en je krijgt alle data waarop een feestdag is, maar je ziet niet welke. Daardoor is deze zoekfunctie tamelijk waardeloos, maar ik neem aan dat het hier om een bug gaat die (hopelijk) snel verholpen gaat worden.

SNELHEID:
Android versie: Waar de PC-versie een perfecte performantie laat zien (het synchroniseren uitgezonderd, maar zelfs dat vind ik echt nog meevallen), de Androidversie is ver-schrik-ke-lijk traag als je in de agenda van week naar week navigeert (swipen) waarbij de dagnummering ook nog eens fout is (na een paar weken zie je ineens dat de dagnummers boven de kolommen niet meer kloppen). Ook hier een bug, hopen maar dat een volgende versie een betere performantie geeft én deze fout oplost.....

Maar behoudens die meer of minder kleine gebreken.....Ik zou niet meer zonder EPIM als productivity tool willen.
Ik weet uit ervaring dat aan deze app zeer actief wordt ontwikkeld, en customersupport is ook niet een van de minste. Chapeau!
Wie zoekt
With kind regards,
Erik Franciscus van Gelder
Post Reply