van EssentialPIM Free naar EssentialPIM Pro

Discuss EssentialPIM in Dutch

Moderators: PeCe, Moozer

Post Reply
bemmelvan
Posts: 4
Joined: Sat May 02, 2015 10:36 pm

van EssentialPIM Free naar EssentialPIM Pro

Post by bemmelvan »

Ik heb een tijdje de EssentialPIM Free versie gebruikt. Nu heb ik EssentialPIM Pro geïnstalleerd. Maar mijn gegevens uit Free zie ik niet in Pro.
Hoe los ik dit op.
User avatar
PeCe
Guru
Posts: 1403
Joined: Tue Jul 13, 2010 1:49 pm
Location: Spakenburg, Netherlands
Has thanked: 101 times
Been thanked: 329 times

Re: van EssentialPIM Free naar EssentialPIM Pro

Post by PeCe »

EPIM Free en EPIM Pro herkennen elkaars data zonder problemen, wat dat betreft mag het geen probleem geven. Helaas geef je alleen wat basis informatie, dus is het gokken wat er aan de hand kan zijn.

Hoe heb je de omzetting gedaan? EPIM Free verwijderd? Wat niet nodig is.
Welke versies gebruik je? Desktop of Portable ?

De data bestanden van de PRO Desktop versie staan standaard in de users-map;
C:\Users\uwnaam\AppData\Roaming\EssentialPIM Pro
vanzelfsprekend moet je uwnaam vervangen door de juiste naam.

Andere optie is het om middels Windows zoeken te zoeken naar *.EPIM bestanden. Zodra die zijn gevonden, dan kan je ze verplaatsen of openen vanaf die locatie.

Als het niet lukt om de gegevens te vinden, hopelijk kan je dan aangeven wat je gedaan hebt bij de installatie en het zoeken.
Peter Tak
The Netherlands
Moderator and Dutch translator for EPIM
EPIM 11.8.4 Pro portable / Android EPIM 6.0.17
josmoreau
Posts: 2
Joined: Tue Sep 22, 2015 10:51 am

Re: van EssentialPIM Free naar EssentialPIM Pro

Post by josmoreau »

Heb zelfde probleem maar geen oplossing
Heb reeds verscheidene malen betaald met verschillende sleutels. telkens ik overschakel van free naar pro opent het program de bestaande data maar alleen heb ook nog contacten de rest is niet meer te openen. als ik de pro versie verwijder blijft dit onveranderd in de free versie ;de free versie werkte nochtans goed en synchroniseerde perfect met one+ .Vraag:hoe oplossen op een eenvoudige manier .Ik beschik zelfs niet meer over Email?
User avatar
PeCe
Guru
Posts: 1403
Joined: Tue Jul 13, 2010 1:49 pm
Location: Spakenburg, Netherlands
Has thanked: 101 times
Been thanked: 329 times

Re: van EssentialPIM Free naar EssentialPIM Pro

Post by PeCe »

Hoe heb je de omzetting gedaan? EPIM Free verwijderd? Wat niet nodig is.
Welke versie (6.5, 6.53, 6.54) gebruik je?
Desktop of Portable ?
Kan je eventueel een printscreen toevoegen om het probleem duidelijker te maken.

Enige wat ik nu kan bedenken is dat om onbekende reden het EPIM.INI bestand verminkt is geraakt en dat daardoor EPIM Pro niet goed start.
In dat soort gevallen verdwijnen soms ook bepaalde modules.
Je kan proberen om het EPIM.INI bestand te verwijderen en daarna EPIM opnieuw te starten, mogelijk is het probleem dan verholpen.
Peter Tak
The Netherlands
Moderator and Dutch translator for EPIM
EPIM 11.8.4 Pro portable / Android EPIM 6.0.17
josmoreau
Posts: 2
Joined: Tue Sep 22, 2015 10:51 am

Re: van EssentialPIM Free naar EssentialPIM Pro

Post by josmoreau »

heb alles geprobeerd zelfs voor de vierde' maal betaald;hoe krijg ik dat geld terug? want hier zie ik geen oplossing Mischien naar mijn email een program sturen maar dan volledig
User avatar
PeCe
Guru
Posts: 1403
Joined: Tue Jul 13, 2010 1:49 pm
Location: Spakenburg, Netherlands
Has thanked: 101 times
Been thanked: 329 times

Re: van EssentialPIM Free naar EssentialPIM Pro

Post by PeCe »

Tja, zoals gezegd, zonder extra info kunnen we je niet aan een oplossing helpen.
Om eventueel geld terug te krijgen moet je een e-mail (mogelijk kan het ook via PM) naar ADMIN sturen.
Die zal je dan verder helpen.
Peter Tak
The Netherlands
Moderator and Dutch translator for EPIM
EPIM 11.8.4 Pro portable / Android EPIM 6.0.17
WWI
Posts: 1
Joined: Sun Feb 26, 2017 4:36 pm
Has thanked: 1 time

Re: van EssentialPIM Free naar EssentialPIM Pro

Post by WWI »

Beste,

Ik ben vandaag van Free naar PRO overgestapt. maar alle gegevens zitten nog in Free en niets in PRO.
Hoe krijg ik de contacten en agenda naar PRO.
Ik heb de versie FREE 7.23 en PRO idem

Bij voorbaat dank

Wisso
User avatar
PeCe
Guru
Posts: 1403
Joined: Tue Jul 13, 2010 1:49 pm
Location: Spakenburg, Netherlands
Has thanked: 101 times
Been thanked: 329 times

Re: van EssentialPIM Free naar EssentialPIM Pro

Post by PeCe »

Zoals hiervoor beschreven; op zich herkennen beide systemen elkaars databestanden. Daarbij maakt het niet uit of je van free naar pro om omgekeerd van pro naar free wisselt. Als dit zoals je aangeeft niet het geval is, dan vermoed ik dat de data (mogelijk ook het programma) niet op dezelfde locatie is opgeslagen.

Het "makkelijkste" is om in de c:\user map te zoeken naar *.epim bestanden en die te kopiëren naar de standaardmap van de PRO epim versie.

Je schrijft alles zit nog in free en niets in pro. Houdt dit in dat je momenteel beide versies ter beschikking hebt?
Dan is dat mogelijk de verklaring. Dan moet je het *.epim bestand van de FREE kopiëren naar de map waar de PRO de bestanden opslaat.
of
Al lijkt mij dat niet handig voor het geval je de free besluit te verwijderen, dan kan je met de pro versie via openen en bladeren op schijf naar de map gaan waar het free *.epim bestand is opgeslagen en dat openen.
Peter Tak
The Netherlands
Moderator and Dutch translator for EPIM
EPIM 11.8.4 Pro portable / Android EPIM 6.0.17
Post Reply