databases

Discuss EssentialPIM in Dutch

Moderators: PeCe, Moozer

Post Reply
Amphora11
Novice
Posts: 6
Joined: Fri Jun 21, 2013 10:32 am
Been thanked: 1 time

databases

Post by Amphora11 »

Sinds vanochtend kom ik niet meer in Epim Pro, laatste versie, en krijg de melding:
file C:......is not valid database. Bestand wordt opgehaald via Dropbox.
Iemand een idee?
Max
Site Admin
Posts: 21714
Joined: Wed Dec 08, 2004 11:39 pm
Has thanked: 819 times
Been thanked: 364 times
Contact:

Re: databases

Post by Max »

Hello,

we need more information. Please list version, please post screenshots.
Maxim,
EPIM Team
User avatar
PeCe
Guru
Posts: 1403
Joined: Tue Jul 13, 2010 1:49 pm
Location: Spakenburg, Netherlands
Has thanked: 101 times
Been thanked: 329 times

Re: databases

Post by PeCe »

Zoals Max aangeeft hebben we meer informatie nodig om een goed antwoord te kunnen geven.
Gebruik je Dropbox als opslag of alleen voor synchronisatie?
Als ik zie dat je C:... meldt, dan lijkt het of het bestand op de C-schijf om onduidelijke reden niet gevonden kan worden.
Heb je het al handmatig geprobeerd via bestand openen?
Staan er (ze worden gebruikelijk per sessie gemaakt) nog wel back-up bestanden in de map op C.... Kan je die openen?
Peter Tak
The Netherlands
Moderator and Dutch translator for EPIM
EPIM 11.8.4 Pro portable / Android EPIM 6.0.17
Amphora11
Novice
Posts: 6
Joined: Fri Jun 21, 2013 10:32 am
Been thanked: 1 time

Re: databases

Post by Amphora11 »

Epim probs July 2016.rtf
(1.46 MiB) Downloaded 153 times
Thank Max and Peter, I submit more info in the attachment...rgds Kees
User avatar
PeCe
Guru
Posts: 1403
Joined: Tue Jul 13, 2010 1:49 pm
Location: Spakenburg, Netherlands
Has thanked: 101 times
Been thanked: 329 times

Re: databases

Post by PeCe »

Als ik dit lees, dan moet er toch nog een conflict zijn (logisch, dat meldt het programma) tussen de versies die je gebruikt.
Het lijkt erop dat ondanks verwijderen en herinstalleren een verkeerde snelkoppeling of een oud programma is blijven staan.
Je kan dit controleren door in het programma via <help> op <over....> te klikken. Welke versie krijg je dan in beeld. Als ik het goed zie in je bijlage zal dat mogelijk toch nog 5.8 zijn. Terwijl je op een of andere wijze eerder (kort voor test o.i.d.) versie 7.0 (of 6.5x) hebt gebruikt. 6.5x en 7.0 zijn compatibel, vandaar dat de foutmelding naar 6.5 refereert.

Dus is het de vraag wil je upgraden (en heb je de juiste licentie) naar 7.0, dan moet je die downloaden en (opnieuw?) installeren OF kijken dat je de juiste snelkoppeling gebruikt.
ALS je niet met versie 7 wilt werken, dan is het lastiger. Heb je een licentie voor 6.5x dan kan je die downloaden en gebruiken. Want met 5.8 kan je dit bestand niet meer openen. ALS je met 5.8 wilt blijven werken, dan moet je op je eigen computer (vermoedelijk c:\users\amph... ) zoeken naar de *.EPIM bestanden en daar een oud (convert of back-up) gebruiken om het probleem op te lossen.
Peter Tak
The Netherlands
Moderator and Dutch translator for EPIM
EPIM 11.8.4 Pro portable / Android EPIM 6.0.17
Amphora11
Novice
Posts: 6
Joined: Fri Jun 21, 2013 10:32 am
Been thanked: 1 time

Re: databases

Post by Amphora11 »

Hi Peter,

ik geloof dat ik dat begrijp maar ik heb gezocht en kan niet vinden waar ik eventueel versie 5,8 kan downloaden. Ik had 2 versies en een beta/versie van Epim Pro op de pc staan en die heb ik gisteren verwijderd en vervolgens wederom Pro 7,0 gedownload maar die versie kent het
database bestand waar mijn gegevens in staan, niet.
Ik heb een licentie voor de Pro/versie met lifetime updates dus de overstap naar nieuwere versies zou goed moeten gaan....grtz Kees
User avatar
PeCe
Guru
Posts: 1403
Joined: Tue Jul 13, 2010 1:49 pm
Location: Spakenburg, Netherlands
Has thanked: 101 times
Been thanked: 329 times

Re: databases

Post by PeCe »

Via deze link link naar oudere versies kan je 5.8 en 6.5 downloaden.
Volgens mij kan je het beste (nieuwer, werkt met het aangegeven format) 6.5 downloaden en proberen.
Mocht dat niet werken EN je hebt een back-up gevonden, dan kan je daar dus ook 5.8 downloaden en daarmee de back-up openen.

Waarom 7.0 niet werkt kan ik zo niet verklaren. Ik heb het getest, maar met een lokaal bestand. Vervolgens besloten om met 6.58 te blijven werken. Die heeft alle vertrouwde functies. Ik ben voorstander van nieuwe versies, maar helaas vind ik (en velen met mij) de huidige 7.0 niet bruikbaar.
Peter Tak
The Netherlands
Moderator and Dutch translator for EPIM
EPIM 11.8.4 Pro portable / Android EPIM 6.0.17
Amphora11
Novice
Posts: 6
Joined: Fri Jun 21, 2013 10:32 am
Been thanked: 1 time

Re: databases

Post by Amphora11 »

Hi Peter,

dank. Met hulp van een klant van me heb ik een verborgen oude versie(5.8 RC2) gevonden en verwijderd, bij het opstarten bleek dat 7.0 wel op de pc stond maar niet werd gebruikt. Vervolgens pc opgeschoond e.d. en versie 7.0 gedownload, die nu wel werkt , pfft.
Ben het met je eens dat de versie 7.0 niet lekker in de praktijk werkt maar blijf van andere versies af op dit moment. gr Kees
Post Reply