synchronisatie EPIM-Android-epim

Discuss EssentialPIM in Dutch

Moderators: PeCe, Moozer

Post Reply
Henk
Novice
Posts: 7
Joined: Fri Mar 08, 2013 10:02 am
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

synchronisatie EPIM-Android-epim

Post by Henk »

Goedemiddag,

Ik heb de laatste tijd herhaaldelijk problemen met het opstarten en de synchronisatie. Maar nu is het een janboel in al mijn agenda's; ik heb er drie.
Op mijn pc draai ik EPIM 7.12 onder Windows 7.
Op mijn tablet draait EPIM 4.2.4 onder Android 5.0.2
Op mijn phone loopt EPIM 4.2.4 onder Android 4.4.2

Ik weet niet meer wanneer de moeilijkheden zijn begonnen, maar meen mij te herinneren dat dit in de eerste week van september was nadat ik geprobeerd had EPIM op de pc te updaten. Dit ging niet zoals gebruikelijk, maar wat er anders was dan anders weet ik niet meer. Volgens mij zijn daarna de synchronisatieproblemen begonnen.
Ik heb geprobeerd deze problemen te omzeilen door de pc terug te zetten naar een herstelpunt enkele dagen eerder. Dit ging aanvankelijk goed, maar daarna waren er ineens weer problemen. Eerst waren er problemen bij het opstarten van EPIM. Ik heb toen de volgende logfile naar epim gestuurd:
There was an error during the execution of this program.
Click "Send" to submit the report to the developer. Please also provide any steps necessary to reproduce the problem.

Access violation at address 00C4A032 in module 'EssentialPIM.exe'. Read of address 00000021.

------------------------------------------------------------------------------
Exception log with detailed tech info. Generated on 16-9-2016 22:00.
You may send it to the application vendor, helping him to understand what had happened.
Application title: Agenda_restored_restored.epim - EssentialPIM
Application file: C:\Program Files (x86)\EssentialPIM\EssentialPIM.exe
Application: EssentialPIM 7.11 25-8-2016
------------------------------------------------------------------------------
Exception class: EAccessViolation
Exception message: Access violation at address 00C4A032 in module 'EssentialPIM.exe'. Read of address 00000021.
Exception address: 00C4A032
------------------------------------------------------------------------------
Main thread ID = 1732
Exception thread ID = 1732
------------------------------------------------------------------------------
Object Logs:
24679 DBOpen OK
24601 SetViewMode OK
24398 SetViewMode 0
23883 DBOpen
------------------------------------------------------------------------------
Active Controls:
25194 ExceptionDialog TextMemo
24726 MainForm FormPan FormPan2 TodayForm Panel2 TasksPan TasksSubForm TasksVT
23883 MainForm
------------------------------------------------------------------------------
Exception stack
Stack list, generated 16-9-2016 22:00
[00C4A032] ThrStatFrm.TThreadsStatForm.Timer1Timer (Line 696, "ThrStatFrm.pas" + 31)
[005C3DFF] Vcl.ExtCtrls.TTimer.Timer (Line 3074, "Vcl.ExtCtrls.pas" + 1)
[004D1BBC] System.Classes.StdWndProc (Line 16891, "System.Classes.pas" + 8)
------------------------------------------------------------------------------
System : Windows 7 Professional, Version: 6.1, Build: 1DB1, "Service Pack 1"
Memory: 3774; free 2530
Display : 1280x1024 pixels, 32 bpp, 96 PPI
------------------------------------------------------------------------------
Updates: 1
Last update: 16-9-2016
Ik kreeg hier de volgende automatische reactie op :
Hello,

thank you for your EssentialPIM Free error report. This is an automatic reply: seems like the version you are using is outdated. The error you are getting might be fixed in the new release, which is currently 7.12. Please download latest version from here: http://www.essentialpim.com/get-epim

Yours,
EssentialPIM Team
Ik heb inderdaad het advies opgevolgd om versie 7.12 te installeren. Dit ging toen probleemloos. En ik had daarna geen foutmeldingen bij het opstarten van epim op de pc! Maar die kwamen wel bij de synchronisatie, zowel met de tablet als met de telefoon. Met de janboel in mijn agenda's als gevolg, zoals ik hiervoor al schreef. De foutmelding die ik kreeg bij de synchronisatie luidde:
"Access violation at address 00E1AEFA in module 'EssentialPIM.exe'. Read of address 00000008". Zie hiervoor ook de bijlage, waarin printscreen van de foutmelding.

Ik hoop dat er iemand is die mij hulp kan bieden, want ik zou mijn agenda's graag weer actueel hebben.

Met vriendelijke groeten,
Henk Hilhorst
Attachments
EPIM printscreen 17-9-2016 doc.doc
(211 KiB) Downloaded 154 times
User avatar
PeCe
Guru
Posts: 1403
Joined: Tue Jul 13, 2010 1:49 pm
Location: Spakenburg, Netherlands
Has thanked: 101 times
Been thanked: 329 times

Re: synchronisatie EPIM-Android-epim

Post by PeCe »

Hallo Henk,
Helaas kan ik je niet echt van dienst zijn. Het kan zijn dat Max of Admin dit zien en via google vertalen, mogelijk kunnen zij dan helpen. Anders is mijn aanbeveling om dit in het engelse gedeelte te posten. Indien je de engelse taal niet machtig bent laat het dan weten, dan probeer ik het aan Max/Admin uit te leggen.

Er waren problemen met de sysnchronisatie, vandaar dat men enige tijd geleden een stille update met idem versie 7.12 heeft uitgegeven.
Mogelijk dat het daarom beter lijkt te gaan.


Vraagjes om e.e.a. beter te begrijpen;
1) Ik weet niet in welke mate de databestanden een janboel zijn, zijn ze alle 3 nu een puinhoop? Afhankelijk hiervan moet je kiezen hoe je een herstel wilt doen. Bijvoorbeeld de data op de twee op de mobiele devices wissen en dan opnieuw synchroniseren.
2) Gebruik je in alle gevallen 2weg synchronisatie, of gebruik je 1weg met EPIM Windows als centrale database of een andere mix van synchronisaties.
3) Gebruikte je de instellingen voor synchronisatie al lang en ging dat al enige tijd goed of heb je instellingen gewijzigd na het updaten van Android of Windows?
4) Gebruik je de optie [bestand] -> [Gegevensbestand beheren...] wel eens? Oftewel krijg je de fouten ook als je eerst in [Gegevensbestand beheren...] voor [Optimaliseren] kiest en daarna [Wissen] van alle synchronisatie data. Mogelijk dit wissen 2x omdat je met 2 devices synchroniseert.

Hopelijk helpt dit je in een bepaalde richting. Ik hoor graag wat de resultaten cq de antwoorden zijn.
Peter Tak
The Netherlands
Moderator and Dutch translator for EPIM
EPIM 11.8.4 Pro portable / Android EPIM 6.0.17
admin
Site Admin
Posts: 15603
Joined: Thu Nov 25, 2004 3:12 am
Has thanked: 1412 times
Been thanked: 984 times

Re: synchronisatie EPIM-Android-epim

Post by admin »

henk@cassa.nl, please do the following:
1. Start EssentiaPIM, click on Bestand->Gegevensbestand beheren, under the Synchronisatie data wissen heading, choose Android and click on the Wissen button and try to sync again. If it doesn't help:
2. Click on Extra->Opties, Synchronisatie and enable the Uitgebreid loggen activeren option and run synchronization. After that, please forward me here in the forum via PM the latest log file, which will be accessible by clicking on Extra->Opties, Synchronisatie, Bladeren.
Thanks.
Android version of EssentialPIM. Keep all your data in sync!
Henk
Novice
Posts: 7
Joined: Fri Mar 08, 2013 10:02 am
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: synchronisatie EPIM-Android-epim

Post by Henk »

Hello Admin,

I have done what you asked me to do sub 1. It seems that it had worked properly, as I have now the same "shit' on my pc-epim as on my phone-epim. So I have to clean up. What is the best way to do so?
I think to follow the next procedure: I clean up the calendar Epim on my pc and uninstall android-epim on my phone. After that I will reinstall epim on my phone and synchronize. After that I will follow the same procedure with my tablet. Is this a good procedure or are there better ones?

When I synchronized pc-epim and phone-epim I had activated 'Uitgebreid loggen'. Is it still useful to send you the log file?

Thank you so far.

Kind regards,
Henk

P.S.
1. How can I change my name in my profile? My name for the moment 'henk@cassa.nl' is my former email address. It does not exist any more. Perhaps it may present confusion.
2. It seems to me that PeCe (Peter Tak) had send my first message to Admin. I will thank him for doing so and for his quick reaction as well.
User avatar
PeCe
Guru
Posts: 1403
Joined: Tue Jul 13, 2010 1:49 pm
Location: Spakenburg, Netherlands
Has thanked: 101 times
Been thanked: 329 times

Re: synchronisatie EPIM-Android-epim

Post by PeCe »

Henk begrijp ik het goed dat jij dus 2richtingen synchronisatie gebruikt. Op zich kan dat, maar als er problemen ontstaan, dan werkt het meestal door en verveelvoudigt het probleem zich, zoals je hebt gemerkt. Mede daarom (kan ook omdat ik telefoon en tablet als secundair = naslag gebruik) gebruik ik 1richting synchronisatie.

Afhankelijk van hoeveel je hebt bijgewerkt kan je op de PC eventueel ook een automatisch gemaakt backup bestand terugzetten, dan ben je de "troep" op de PC kwijt. Kijk hiervoor in de EPIM datamap.
Ik weet niet of de problemen bestaan uit veel doublures, in dat geval kan je ook de EPIM archiver/dupremover van de EPIM website ( http://www.essentialpim.com/get-epim gebruiken om dubbele vermeldingen automatisch te wissen.
Als dat niet het probleem is, dan denk ik dat je moet kiezen om of een oude backup versie te gebruiken en de ontbrekende informatie opnieuw in te voeren OF zoals je zelf aangeeft in de PC-versie de fouten handmatig op te lossen en dan opnieuw met de devices te synchroniseren.

Je hoeft de Android versies van EPIM niet te deïnstalleren, mag natuurlijk wel. Je kan namelijk ook via instellingen - apps in Android de Essential PIM versie opzoeken en dan kiezen voor <gegevens wissen> kiezen. Dan is de Android EPIM versie ook leeg. Vervolgens kan je dan deze devices met de Windows versie synchroniseren.


Wat de log-files betreft, daar kan ik geen antwoord op geven, dat mogen Admin of anders Max beantwoorden.

Admin/Max, I guess that the described solution is good enough. If not try to read/translate it and write your remarks.
Also as Henk asks is it still necessary that he mails/posts the log-files?
Peter Tak
The Netherlands
Moderator and Dutch translator for EPIM
EPIM 11.8.4 Pro portable / Android EPIM 6.0.17
admin
Site Admin
Posts: 15603
Joined: Thu Nov 25, 2004 3:12 am
Has thanked: 1412 times
Been thanked: 984 times

Re: synchronisatie EPIM-Android-epim

Post by admin »

Peter, thanks very much for your participation. Your solution and the one Henk offered are both good enough to follow. As for the log files - we don't need them unless there's an error message during synchronization.

About username change. I'm not sure this option is available for users but if you wish, I can do that for you, Henk. Just let me know which username you'd like to use.
Android version of EssentialPIM. Keep all your data in sync!
Henk
Novice
Posts: 7
Joined: Fri Mar 08, 2013 10:02 am
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: synchronisatie EPIM-Android-epim

Post by Henk »

Peter and Admin,

Thanks for your help. In this message I only answer at the question of Admin about my username. In a separate message I will react on Peter's message (in Dutch, as this is more familiar to me).

Admin, if you will be so kind to change my username, I will be glad. Can you change it simply in "Henk"? If it must be an unique name, than please choose "Henk Hilhorst". I thank you.

Kind regards,
Henk
admin
Site Admin
Posts: 15603
Joined: Thu Nov 25, 2004 3:12 am
Has thanked: 1412 times
Been thanked: 984 times

Re: synchronisatie EPIM-Android-epim

Post by admin »

Sure thing! Please check it out :)
Android version of EssentialPIM. Keep all your data in sync!
Henk
Novice
Posts: 7
Joined: Fri Mar 08, 2013 10:02 am
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: synchronisatie EPIM-Android-epim

Post by Henk »

Ha Peter,

Ja, ik gebruik 2-richtingen synchronisatie. Want wijzigingen in de agenda worden met drie apparaten aangebracht. De tablet ligt meestal gewoon op tafel en wordt het meeste door mijn vrouw voor dit doel gebruikt. Afspraken die ik buiten de deur maak zet ik direct via de telefoon in de agenda. Maar het liefst werk ik via mijn pc, ik vind dit nog altijd het duidelijkst (lekker groot scherm, geen touchscreen die al verandert zo gauw je ernaar wijst, etc.). Dus ik wou die 2-richtingen synchronisatie maar handhaven.
Ja en dan loop ik het risico dat de boel volledig verziekt is, zoals nu. Te meer omdat ik bij de eerste foutmelding aan het slot van de synchronisatie dacht dat het opslaan van de gesynchroniseerde gegevens het probleem was. Ik heb toen dus, stom stom stom, nog maar een keer gesynchroniseerd. Het laat zich bijna niet beschrijven wat daarvan het resultaat was. Soms 'dubbelde' hij een item, maar dan zonder categorie (dus geen kleur) en tegelijkertijd veranderde hij de naam van het item. Soms veranderde hij 'alleen maar'
sep 15.doc
(206 KiB) Downloaded 142 times
sep 16.doc
(205 KiB) Downloaded 135 times
sep 17.doc
(180.5 KiB) Downloaded 136 times
sep 18.doc
(192.5 KiB) Downloaded 138 times
de naam en de categorie van een item. Heel veel repeterende items werden veranderd van naam en categorie, terwijl tegelijkertijd de herhaling er (gedeeltelijk!) werd uitgehaald. Ik zal wat printscreens bijvoegen, dan zal het je wel min of meer duidelijk worden.

Ik heb de zaak nu opgeschoond vanaf half augustus 2016 t/m juni 2018. De printscreens betreffen september 2015, 2016, 2017, 2018 en 2026. Je zult zien dat sep 15 één doffe ellende is; sep 16 en sep 17 zijn keurig; sep 18 en 26 zijn als het ware identiek. Hierin figureert minimaal elke vrijdag de jarige Michèle (1953), terwijl zij slechts één keer per jaar en wel op 1 september jarig is.

Wat ik zou willen, zijn twee dingen:
1. mijn agenda vóór augustus 2016 geheel leeg te maken;
2. alle "Michèle (1953)" vanaf 1 juli 2018 te verwijderen. Dit is zo'n repeterend item waarvan de herhaling ongedaan is gemaakt. Ze moeten dus individueel worden verwijderd.
Hoe kan ik dit aanpakken, zijn hier hulpprogrammaatjes voor?
In ieder geval ga ik nu niet meer teruggrijpen op een eerder backup-bestand, temeer daar ik al eerder sync-problemen heb gehad met versie 7.11.

Tot zover de tussenstand, Peter. Ik denk dat ik vanavond aan de sync toekom. Ik denk ook dat ik dan jouw voorstel zal volgen en de Android-epims leeg zal maken. Ik zal je vervolgens deelgenoot maken van mijn ervaringen.

Tot zover ook mijn hartelijke dank,
Henk
sep 26.doc
(190.5 KiB) Downloaded 121 times
sep 18.doc
(192.5 KiB) Downloaded 138 times
sep 17.doc
(180.5 KiB) Downloaded 136 times
sep 16.doc
(205 KiB) Downloaded 135 times
sep 15.doc
(206 KiB) Downloaded 142 times
User avatar
PeCe
Guru
Posts: 1403
Joined: Tue Jul 13, 2010 1:49 pm
Location: Spakenburg, Netherlands
Has thanked: 101 times
Been thanked: 329 times

Re: synchronisatie EPIM-Android-epim

Post by PeCe »

Hallo Henk,

2richting synchronisatie zou eigenlijk goed moeten werken, maar helaas (zeker na updates) wil dit wel eens problemen geven. Ook is men nog bezig om een aanpassing te programmeren van wat doen (bij automatische verwerking) als op meerdere apparaten hetzelfde item is gewijzigd, welk systeem heeft dan voorrang.

Wat ik zelf ook als probleem heb geconstateerd is dat je ook dubbele vermeldingen kunt krijgen als je een contactpersoon wijzigt. Soms worden de originele records niet herkend en heb je dan meerdere herhalende vermeldingen. Gelukkig zijn die snel te herkennen en dan eenvoudig te verwijderen.

Dus op zich geen probleem als je 2richting blijft gebruiken, alleen en dat weet je nu is de controle na de synchronisatie wel van belang.
Wat je vragen betreft;
Wat ik zou willen, zijn twee dingen:
1. mijn agenda vóór augustus 2016 geheel leeg te maken;
2. alle "Michèle (1953)" vanaf 1 juli 2018 te verwijderen. Dit is zo'n repeterend item waarvan de herhaling ongedaan is gemaakt. Ze moeten dus individueel worden verwijderd.
Hoe kan ik dit aanpakken, zijn hier hulpprogrammaatjes voor?
1. Download de eerder door mij vermelde EPIM archiver/dupremover van de EPIM website ( http://www.essentialpim.com/get-epim ). Hiermee kan je data archiveren/opschonen EN dubbele vermeldingen verwijderen. Dit afhankelijk van de opties en tabbladen die je gebruikt. Met de archiver kan je oude data verwijderen en de dupremover is er voor om doublures te verwijderen.
2. Met wat geluk worden de "Michèle (1953)" vermelding ook via de EPIM archiver/dupremover herkend en verwijderd.
Zo niet, kies dan in de agenda voor de tabel-weergave. Zorg er voor dat je geen datumselectie gebruikt en kies via de snelfilter voor "Michèle (1953)". Dan kan je alles in één keer selecteren en verwijderen.

Ja, de EPIM archiver/dupremover is het hulpprogramma dat je kan gebruiken. De rest is handmatig aanpassen, bijvoorbeeld via tabelweergave en snelfiltering.

Succes
Peter Tak
The Netherlands
Moderator and Dutch translator for EPIM
EPIM 11.8.4 Pro portable / Android EPIM 6.0.17
Henk
Novice
Posts: 7
Joined: Fri Mar 08, 2013 10:02 am
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: synchronisatie EPIM-Android-epim

Post by Henk »

Hallo Peter,

Hè hè, het lijkt weer (bijna, want tot 2030) helemaal in orde te zijn. Met de archiver lukte het inderdaad alle oude data te verwijderen. Mijn agenda is nu tot half augustus volledig ontdaan van alle rotzooi, sterker nog hij is helemaal leeg. De dupremover pikte de Michèles niet mee. Die heb ik dus, zoals jij keurig beschreven had allemaal via de tabelweergave individueel verwijderd. Ik heb dit tot 1-1-2030 opgeschoond. Bovendien ontdekte ik via die tabelweergave nog een tweetal personen die twee keer per jaar jarig waren. Ook dit liet zich keurig corrigeren. Het is een mooi ding die tabel.

Na het wissen van de gegevens op de portable devices verliepen beide synchronisaties feilloos.

Rest mij jullie beiden, jij en Admin, hartelijk te bedanken voor jullie hulp en jullie tijd! Alleen had ik het niet gered.

Welgemeende groeten,
Henk
User avatar
PeCe
Guru
Posts: 1403
Joined: Tue Jul 13, 2010 1:49 pm
Location: Spakenburg, Netherlands
Has thanked: 101 times
Been thanked: 329 times

Re: synchronisatie EPIM-Android-epim

Post by PeCe »

Graag gedaan en goed om te horen dat het er nu weer goed uit ziet op alle apparaten.

Zoals je zegt de tabelweergave is een heel handig middel om via de snelfilter dingen te controleren en zelfs om meer regels te gelijk te selecteren en dus in één keer te verwijderen.
Peter Tak
The Netherlands
Moderator and Dutch translator for EPIM
EPIM 11.8.4 Pro portable / Android EPIM 6.0.17
Post Reply