Dutch translation / Nederlands taal bestand

The forum for translators and users of localized versions
Post Reply
User avatar
PeCe
Guru
Posts: 1403
Joined: Tue Jul 13, 2010 1:49 pm
Location: Spakenburg, Netherlands
Has thanked: 101 times
Been thanked: 329 times

Re: Dutch translation / Nederlands taal bestand

Post by PeCe »

Het Nederlandse bestand is bijgewerkt tot en met versie 7.61, het bestand is nog niet volledig vertaald, maar alle zaken die je als gebruiker normaal gesproken ziet zijn vertaald. Diverse nieuwe regels vertaald en er zijn een paar wijzigingen doorgevoerd.
Nederlands taalbestand, versie 7.61 - 13 december 2017

The Dutch language file has been updated for version 7.61. The file is not completely translated, but the parts that users normally see are translated. New lines translated and a few lines changed.
Dutch language file, version 7.61 - December 13, 2017
Attachments
Dutch.lng
Nederlands taalbestand, versie 7.61 - 13 dec. 2017
Dutch language file, version 7.61 - Dec. 13, 2017
(97.33 KiB) Downloaded 243 times
Peter Tak
The Netherlands
Moderator and Dutch translator for EPIM
EPIM 11.8.4 Pro portable / Android EPIM 6.0.17
User avatar
PeCe
Guru
Posts: 1403
Joined: Tue Jul 13, 2010 1:49 pm
Location: Spakenburg, Netherlands
Has thanked: 101 times
Been thanked: 329 times

Re: Dutch translation / Nederlands taal bestand

Post by PeCe »

Het Nederlandse bestand is bijgewerkt tot en met versie 7.63, het bestand is nog niet volledig vertaald, maar alle zaken die je als gebruiker normaal gesproken ziet zijn vertaald. Diverse nieuwe regels vertaald en er zijn een paar wijzigingen doorgevoerd.
Nederlands taalbestand, versie 7.63 - 7 maart 2018

The Dutch language file has been updated for version 7.63. The file is not completely translated, but the parts that users normally see are translated. New lines translated and a few lines changed.
Dutch language file, version 7.63 - March 7, 2018
Attachments
Dutch.lng
Nederlands taalbestand, versie 7.63 - 7 mrt. 2018
Dutch language file, version 7.63 - Mar. 7, 2018
(98.39 KiB) Downloaded 230 times
Peter Tak
The Netherlands
Moderator and Dutch translator for EPIM
EPIM 11.8.4 Pro portable / Android EPIM 6.0.17
User avatar
tesro
Guru
Posts: 100
Joined: Mon Dec 29, 2008 5:35 pm
Location: Netherlands
Has thanked: 6 times
Been thanked: 9 times
Contact:

Re: Dutch translation / Nederlands taal bestand

Post by tesro »

Komt er nog een vertaling voor de versie 8, er zijn n.l. verschillende regels bijgekomen die nog vertaald kunnen worden.
b.v.d.
Windows 10 EssentialPIM Pro 8.6.1 Desktop and 8.6.1 Portable
Sansung Galaxy a20 Android 9 EssentialPIM 5.7 beta 2 pro
User avatar
PeCe
Guru
Posts: 1403
Joined: Tue Jul 13, 2010 1:49 pm
Location: Spakenburg, Netherlands
Has thanked: 101 times
Been thanked: 329 times

Re: Dutch translation / Nederlands taal bestand

Post by PeCe »

Sorry, door diverse redenen zat ik minder achter de PC. Ik heb wel al e.e.a. vertaald, maar de ontwikkeling gaat sneller dan ik bij kon benen in de beperkte tijd die ik had. Ik heb nu hopelijk meer tijd, ga e.e.a. (zeker wat in de menu's zichtbaar is) zo snel mogelijk bijwerken.

De Android versie heb ik zojuist online bijgewerkt, hopelijk wordt die weergave ook snel aangepast.

------------

Sorry, but because of several reasons I was less active with the PC. I did some translations, but the changes are going faster than I could work on it. Hopefully I have more time available now. I will update (at least the menus and options) as quickly as possible.

The Android version has been updated online a few minutes ago. Hopefully those changes will be visible in the next version.
Peter Tak
The Netherlands
Moderator and Dutch translator for EPIM
EPIM 11.8.4 Pro portable / Android EPIM 6.0.17
User avatar
PeCe
Guru
Posts: 1403
Joined: Tue Jul 13, 2010 1:49 pm
Location: Spakenburg, Netherlands
Has thanked: 101 times
Been thanked: 329 times

Re: Dutch translation / Nederlands taal bestand

Post by PeCe »

Zo te zien heeft iemand anders de vertaling op zich genomen. Er is een nieuwe vertaalde versie voor 8.5 aan de nieuwe release bijgesloten. Ik weet niet of Bob ook op het forum kijkt, zo ja, kan jij dan bevestigen dat jij de vertaling voortaan doet en hier plaatst.

As I just found out someone else has taken over the translation of EPIM for the Dutch language. Thanks Bob, are you planning to continue to do the translations and would you like to post them here as well.
Peter Tak
The Netherlands
Moderator and Dutch translator for EPIM
EPIM 11.8.4 Pro portable / Android EPIM 6.0.17
BobL
Novice
Posts: 11
Joined: Fri May 03, 2019 12:26 pm
Been thanked: 7 times

Re: Dutch translation / Nederlands taal bestand

Post by BobL »

Hallo Peter,

Sorry dat ik wat laat reageer, ik heb niet zo eenvoudig toegang tot internet op dit moment en had ook nog geen account op het forum.
Daarnaast lukte het met de middelen die ik nu heb niet direct een account aan te maken.

Ja, klopt van dat vertalen.
Ik was al bekend met EPIM en had nu de nieuwste versie nodig voor een speciaal doel.
Die persoon beheerst geen Engels en ik merkte dat voor de versie 8.xx de NL vertaling niet compleet was.
Daarom heb ik Astonsoft aangeboden de vertaling up-to-date te houden zolang als ik kan.
Ik ben met pensioen en vertaal als hobby ook voor andere Engelse software leveranciers.
Niet alleen vind ik dit leuk, het is ook goed voor die grijze massa.

Dus heb ik nu tot en met versie 8.5 vertaald.
Ik hoop niet dat ik jou hier mee dwars zit, dat is niet de bedoeling, maar ik begreep van Astonsoft dat zij graag weer up-to-date wilden zijn met de vertalingen.

Groet, Bob
BobL
Novice
Posts: 11
Joined: Fri May 03, 2019 12:26 pm
Been thanked: 7 times

Re: Dutch translation / Nederlands taal bestand

Post by BobL »

Bijgaand de NL vertaling voor versie 8.5
Attachments
Dutch.lng
(102.66 KiB) Downloaded 214 times
User avatar
tesro
Guru
Posts: 100
Joined: Mon Dec 29, 2008 5:35 pm
Location: Netherlands
Has thanked: 6 times
Been thanked: 9 times
Contact:

Re: Dutch translation / Nederlands taal bestand

Post by tesro »

Ik blij dat het taal bestand is bijgewerkt.
Maar vind het toch een beetje vreemd dat na jaren iemand anders het zo op eens overneemt.
Peter heeft heeft het al die tijd na mijn idee perfect gedaan, als er verbeteringen waren heb ik hem wel eens geholpen, maar de credits bleven altijd bij hem. Hij gaf in een eerder bericht aan dat er een nieuw bijgewerkt taalbestand op komst was en nu zag hij dat er opeens iemand anders het ook al heeft bijgewerkt.
Als Bob eerst contact had opgenomen met Peter en hem had aan geboden om het bij te werken, dan was er nu geen verwarring geweest.
Windows 10 EssentialPIM Pro 8.6.1 Desktop and 8.6.1 Portable
Sansung Galaxy a20 Android 9 EssentialPIM 5.7 beta 2 pro
BobL
Novice
Posts: 11
Joined: Fri May 03, 2019 12:26 pm
Been thanked: 7 times

Re: Dutch translation / Nederlands taal bestand

Post by BobL »

tesro wrote: Sun May 05, 2019 10:26 am Ik blij dat het taal bestand is bijgewerkt.
Maar vind het toch een beetje vreemd dat na jaren iemand anders het zo op eens overneemt.
Peter heeft heeft het al die tijd na mijn idee perfect gedaan, als er verbeteringen waren heb ik hem wel eens geholpen, maar de credits bleven altijd bij hem. Hij gaf in een eerder bericht aan dat er een nieuw bijgewerkt taalbestand op komst was en nu zag hij dat er opeens iemand anders het ook al heeft bijgewerkt.
Als Bob eerst contact had opgenomen met Peter en hem had aan geboden om het bij te werken, dan was er nu geen verwarring geweest.
Beste Tesro

Zoals ik al reageerde op Peter zijn post had ik een up-to date versie qua vertaling nodig.
Wat extra uitleg:
Het is voor mijn oude schoonmoeder (>93) waarvoor ik op afstand PIM bijwerk om haar dagelijkse zaken duidelijk zichtbaar te maken zodat zij niets vergeet. Ik heb een PC bij haar thuis staan waarop alleen het OS en PIM staan en dit houd ik bij via Teamviewer.
Afspraken, medicatie, bezoekjes, verjaardagen etc. allemaal erg belangrijk voor haar.
Aangezien haar kennis van Engels vrijwel nul is en zij toch ook wat dingen moet kunnen doen en lezen (ze is niet dom of zo) moest het NL zijn.

Omdat ik hiermee begon met versie 8.15 en daar al merkte dat de NL vertaling niet bij was, vroeg ik of Astonsoft er prijs op stelde dat ik zonder kosten van hun kant de vertaling weer bij zou werken. Dat wilden zij graag en mij is daarbij door hen niets verteld over een andere vaste vertaler.
Direct daarna kreeg ik ook het verzoek liefst meteen versie 8.5 te doen, terwijl ik eigenlijk 8.15 net klaar had.
Ik vertaal meer software programma's, al heel lang, allemaal gratis, hooguit een gratis licentie van de auteur.
Ook voor de softwaremakers fijn want zo kunnen zij goedkoop toch hun vertalingen bijgewerkt houden.

Verder was ik helemaal nog niet op het forum, dus kon ik ook niet weten dat Peter dit altijd deed.
Om beide redenen was het ook lastig voor mij te raden van Peter en was er dus geen kans/reden voor mij om hem eerst te vragen.
Wat je niet weet kun je tenslotte ook niet doen, toch.
Ik was/ben mij van geen kwaad bewust, constateerde alleen dat de vertaling erg achter liep en had behoefte aan een volledige vertaling.
Dat wat vertaald was, was puik vertaald, ik heb ook wel anders meegemaakt.

Ook heb ik de indruk dat Peter het erg druk had/heeft en het niet zo erg vindt dat ik de vertaling gedaan heb, eventueel verder blijf doen.
Mocht Peter daar anders over denken dan hoor ik dit graag van hem en als hij het weer over wil nemen, dan heb ik daar geen moeite mee.
Maar net zo graag blijf ik dit bijhouden van de vertaling nog heel lang doen, totdat ik niet meer kan, of Astonsoft en/of Peter van mening zijn dat het anders moet.

Dus....
Ik hoop dat je nu de beweegredenen weet.
Groet, Bob
User avatar
tesro
Guru
Posts: 100
Joined: Mon Dec 29, 2008 5:35 pm
Location: Netherlands
Has thanked: 6 times
Been thanked: 9 times
Contact:

Re: Dutch translation / Nederlands taal bestand

Post by tesro »

Beste Bob

Het is idd zo dat het taal bestand achter liep. Ik heb daarom ook een bericht in dit forum geplaatst, met de vraag of er nog een update volgt.
Ik heb er helemaal geen moeite mee dat je de vertaling hebt bijgewerkt, ik heb in het verleden ook voor verschillende programma's vertalingen gedaan.
Voor dat ik aan een vertaling begon heb ik altijd eerst in een forum gekeken of er al een vertaling was. Er zijn programma's die verschillende vertalers hebben waardoor het niet echt overzichtelijk meer is.
Als ik veranderingen aan het taal bestand maak dan is dit voor mijzelf of ik geef het hier door aan Peter zodat hij het eventueel kan aanpassen, misschien een optie voor in de toekomst.
Maar ik ben blij dat er weer een bijgewerkt taal bestand is en dat er mensen zijn die zich de moeite en inspanning nemen hiervoor.
Windows 10 EssentialPIM Pro 8.6.1 Desktop and 8.6.1 Portable
Sansung Galaxy a20 Android 9 EssentialPIM 5.7 beta 2 pro
User avatar
PeCe
Guru
Posts: 1403
Joined: Tue Jul 13, 2010 1:49 pm
Location: Spakenburg, Netherlands
Has thanked: 101 times
Been thanked: 329 times

Re: Dutch translation / Nederlands taal bestand

Post by PeCe »

Bob, als jij het frequent bij kan/wil werken, dan is het wat mij betreft geen probleem dat jij dat doet. :) Wat dat betreft alvast bedankt voor de inspanning die je al hebt genomen om e.e.a. bij te werken. :) Mocht je het niet meer bij kunnen werken laat het dan weten, dan neem ik het evt. wel weer over. Dan zal ik net als Tesro eventuele opmerkingen/vragen hier gaan plaatsen.
Peter Tak
The Netherlands
Moderator and Dutch translator for EPIM
EPIM 11.8.4 Pro portable / Android EPIM 6.0.17
BobL
Novice
Posts: 11
Joined: Fri May 03, 2019 12:26 pm
Been thanked: 7 times

Re: Dutch translation / Nederlands taal bestand

Post by BobL »

Voorlopig wil ik het zeker blijven doen.
Ik sta nu op de lijst van beta testers en krijg dus op tijd te horen dat er een bij te werken versie is.
Als ik moet stoppen dan laat ik het wel weten.
En als ik iets moet aanpassen dan lees ik het wel.
Ik kan niet alles testen bij dit pakket.
User avatar
PeCe
Guru
Posts: 1403
Joined: Tue Jul 13, 2010 1:49 pm
Location: Spakenburg, Netherlands
Has thanked: 101 times
Been thanked: 329 times

Re: Dutch translation / Nederlands taal bestand

Post by PeCe »

Ik heb wel alle modules in gebruik, maar kan idem niet alles testen, zo heb ik geen OwnCloud of Dropbox. Maar ik vermoed daT jij net als ik er wel uit kom met vertalen. Anders hoor het het vanzelf van Tesro, mij of iemand anders.

Tot zover zoals gezegd, bedankt voor het overnemen.
Peter Tak
The Netherlands
Moderator and Dutch translator for EPIM
EPIM 11.8.4 Pro portable / Android EPIM 6.0.17
BobL
Novice
Posts: 11
Joined: Fri May 03, 2019 12:26 pm
Been thanked: 7 times

Re: Dutch translation / Nederlands taal bestand

Post by BobL »

Ik zag dat er een nieuwe versie is.
Helaas hadden ze mij niet geïnformeerd hoewel dit wel beloofd was!

Dit weekend zal ik de vertaling bijwerken en bijvoegen naar de makers sturen.
Door omstandigheden gebruik ik PIM toch niet zo vaak als ik dacht.
User avatar
PeCe
Guru
Posts: 1403
Joined: Tue Jul 13, 2010 1:49 pm
Location: Spakenburg, Netherlands
Has thanked: 101 times
Been thanked: 329 times

Re: Dutch translation / Nederlands taal bestand

Post by PeCe »

Klopt, we zijn van 8.50 naar 8.51, 8.52, 8.53 en 8.53.1 gegaan, met in iedere .5x versie nieuwe regels, niet zo veel, maar wel nieuwe wijzigingen. Ook zijn er regels met ; uitgeschakeld.
Ik kreeg nooit bericht dat er iets bijgewerkt moet worden. Voor de Android versie gebruiken ze een online bestand en daar krijg je wel bericht dat er regels zijn die je mag/kan vertalen. Voor de Windows versie zag ik het altijd hier op het forum, want zodra er sprake is van een nieuwe versie OF beta versies, dan zijn er ook vertalingen. Die we helaas altijd achteraf moeten doen, want de wijzigingen staan in de release versie, die krijg je helaas niet vooraf door.
Peter Tak
The Netherlands
Moderator and Dutch translator for EPIM
EPIM 11.8.4 Pro portable / Android EPIM 6.0.17
Post Reply