Veld invoegen contactinformatie

Discuss EssentialPIM in Dutch

Moderators: PeCe, Moozer

Post Reply
kIK40
Novice
Posts: 37
Joined: Mon Mar 21, 2011 12:50 pm

Veld invoegen contactinformatie

Post by kIK40 »

Hallo allen,
Wederom een vraagje. Ik gebruik Windows mobile 6.5 op mijn smartphone. In de contacten staat daar bij de personen bijvoorbeeld het veld "Kinderen" (van de contactpersoon). Hoe krijg ik die in de contacten in EPIM essential? Zijn daar speciale parameters voor? Uiteraard geld mijn vraag ook voor andere afwezige velden. En natuurlijk moeten deze velden gesynchroniseerd kunnen worden.
Bij voorbaat mijn dank,
Kik
User avatar
PeCe
Guru
Posts: 1403
Joined: Tue Jul 13, 2010 1:49 pm
Location: Spakenburg, Netherlands
Has thanked: 101 times
Been thanked: 329 times

Re: Veld invoegen contactinformatie

Post by PeCe »

Wat betreft het synchroniseren, dat kan ik niet beantwoorden. Ik gebruik die functie niet omdat ik geen andere kalender gebruik, dus niets uitwissel met Google of een smartphone. De velden zijn bij afdrukken naar keuze te selecteren, ik neem aan dat er ook wat het synchroniseren zal worden gekeken naar overeenkomende namen en dat deze ook worden bijgewerkt.

Net als Backup in opties zit, is er geen apart menu voor beheren van de database velden van je contacten. Je kunt de velden wijzigen als je in het bijwerken van een contact bezig bent.

Toevoegen van velden gaat op zich redelijk eenvoudig. ECHTER zorg wel voor een goede backup, want er zitten in de 4.02 nog enkele bugs die problemen KUNNEN veroorzaken. Dit punt speelt vooral op als je meerdere mutaties in de velden doet, evt. daarbij ook volgorden wijzigt en evt. een veld verwijderd. Dan kan het zijn dat de data in je database niet meer goed is opgeslagen. Als zo een probleem ontstaat dan ben je echt afhankelijk van je backup.

Standaard toevoegen van een veld gaat normaal gesproken wel goed, maar zekerheid boven alles als je wat doet met nieuwe velden.

- Open een van je contacten en kies het gewenste tabblad.
- Rechts zie je [veld invoegen] (is ook te selecteren via [alt]-i )
- Dan kan je een naam van het veld ingeven en vervolgens het soort veld kiezen. Voor kinderen zal dit standaard {tekst/getal} zijn, maar de keuze bevat ook (in de FREE versie) {datum}, en (extra in de PRO versie) {uitklaplijst}, {Ja/Nee} en {selectievakje}.
- Het nieuwe veld zal onder in de lijst zijn toegevoegd.
- Eventueel kan je het veld selecteren en daarna via [omhoog] (idem rechts in beeld) hoger in de lijst plaatsen.

Oftewel rechts bij je contacten zie je meerdere opties om velden toe te voegen, te wissen of qua naam aan te passen. Ook de volgorde van weergave kan je rechts in het wijzigingsscherm van je contacten aanpassen.
Peter Tak
The Netherlands
Moderator and Dutch translator for EPIM
EPIM 11.8.4 Pro portable / Android EPIM 6.0.17
kIK40
Novice
Posts: 37
Joined: Mon Mar 21, 2011 12:50 pm

Re: Veld invoegen contactinformatie

Post by kIK40 »

Bedankt Peter, maar het gaat mij juist om de velden die in mijn smartphone zitten en die ik dus ook wil bijhouden in EPIM. Ik zal eens verder kijken of ik via een andere weg informatie kan opduikelen.
Met vr. gr.
Kik
Post Reply