Vraag aanschaf Essential Pro.

Discuss EssentialPIM in Dutch

Moderators: PeCe, Moozer

Post Reply
User avatar
Onzeouwe
Novice
Posts: 8
Joined: Sun Mar 31, 2013 9:54 am

Vraag aanschaf Essential Pro.

Post by Onzeouwe »

Ik gebruik momenteel de free versie van EssentialPIM en overweeg een betaalde versie aan te schaffen. Nu heb ik een klein probleem ik ben in het bezit van een lap top en een vaste Desktop machine. Ik zit een half jaar op de camping met de Lap Top en een half jaar gewoon thuis. Kan ik volstaan met de aanschaf van 1 programma en dit op twee computers laten draaien zonder conflicten?
User avatar
PeCe
Guru
Posts: 1403
Joined: Tue Jul 13, 2010 1:49 pm
Location: Spakenburg, Netherlands
Has thanked: 101 times
Been thanked: 329 times

Re: Vraag aanschaf Essential Pro.

Post by PeCe »

ja dat mag, je mag het (zolang je zelf de enige gebruiker bent) het programma op een desktop en laptop computer gebruiken.
Het is niet toegestaan één versie te kopen en op de laptop (voor partner of kind) te installeren en op de desktop voor jezelf (o.i.d.) je koopt de licentie voor jezelf, niet voor anderen.

Heeft niets met de licentie te maken, maar je moet wel goed opletten, bedenken, hoe je je databestand "gelijk" wilt houden.
- EPIM synchronizer ?
- of zelf het*.EPIM databestand (bijvoorbeeld via USB) kopiëren
- of je kan gebruik maken van Dropbox of EPIM cloud om de data "gelijk" te houden.

Ik gebruik daarom zelf EPIM portable versie. Die draai ik op de laptop, op het werk of zelfs andere computers vanaf die USB. Dan hoef je niet iedere keer iets te installeren en je hebt je gegevens bij de hand. Thuis kopieer ik het databestand naar de computer, zo houd ik de data actueel.
Peter Tak
The Netherlands
Moderator and Dutch translator for EPIM
EPIM 11.8.4 Pro portable / Android EPIM 6.0.17
EFvanGelder
Guru
Posts: 139
Joined: Thu Mar 29, 2012 9:02 am
Been thanked: 24 times

Re: Vraag aanschaf Essential Pro.

Post by EFvanGelder »

Ik ken de situatie want heb die zelf ook.
Je vraag kan op twee manieren beantwoord worden:

1) Gebruik een gratis versie in combinatie met een betaalde versie:
Dit levert voor zover ik heb ervaren, geen probleem op, in die zin dat je database niet 'geplukt' wordt als die in de betaalde versie werd gemaakt, en in de gratis versie wordt gebruikt. Wel blijven de gebruiksmogelijkheden in de gratis versie natuurlijk beperkt. Breng je de database weer naar de betaalde versie, dan kunnen alle functies gewoon weer gebruikt worden.

2) Alternatief:
Je zou de aangeschafte licentie ook kunnen gebruiken op de portable versie van EPIM. Deze versie kan bijvoorbeeld geïnstalleerd/gekopieerd worden op een USB-stick, samen met de database. Omdat deze betaalde PRO en portable versie volledig onafhankelijk werkt, kan dan zowel in de ene, als in de andere computer gebruikt worden vanaf die USB-stick, zonder verdere installatie.
Je gebruikerslicentie laat dit toe, omdat je immers die ene kopie op die USB-stick, altijd maar op één machine tegelijk gebruikt.
En je hebt dus nooit een beperking of risico dat er iets met je database gebeurt omdat je met een gratis en beperkte versie werkt.
Wel is het raadzaam te voorzien in een backup van programma en database, want een USB-stick is maar klein....

Let wel: de portable versie heeft geen enkele functionele beperking ten opzichte van de geïnstalleerde versie!
With kind regards,
Erik Franciscus van Gelder
Post Reply