Perhaps a stupid question for a smart answer ? Verplaatst

Discuss EssentialPIM in Dutch

Moderators: PeCe, Moozer

Post Reply
RuudO
Expert
Posts: 77
Joined: Fri Dec 16, 2011 5:57 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Perhaps a stupid question for a smart answer ? Verplaatst

Post by RuudO »

Berichtdoor RuudO » Ma Feb 02, 2015 4:36 pm
Using EpimPro on desktop at home.

2 days now a Samsung Android tablet.

Regarding only email and contacts :

what do I have to do before I can mail from and to tablet, and see it on Desktop ?
=========================================

Re: Perhaps a stupid question for a smart answer ?


Berichtdoor admin » Ma Feb 02, 2015 5:52 pm
Set up an email account on your tablet and you should be good to go.

================================================================

Re: Perhaps a stupid question for a smart answer ?

Ongelezen berichtdoor PeCe » Di Feb 03, 2015 9:43 am
RuudO, maybe you can clarify your question since it is not completely clear for me what you want to do? Synchronize data? Mailing between both devices?

Ruud, indien gewenst kan je de vraag ook (in de Nederlandse groep) in het Nederlands stellen, misschien dat het dan eenvoudiger is om duidelijk te maken wat je wilt. Is voor mij ook makkelijker met het antwoorden. ;)
Peter Tak

=================================================================
Peter, ik behoor nog tot de laatste van de Mohikanen (vermoedelijk), die nog geen tablet heeft. Wel 2 gewone pc's en een stuk of 40 websites ;-)
Dus geheel geen notie van tablet of i-toeters. Géén ideeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.

Mijn eega heeft nu een tablet. Dan is de enige "behoefte digitaal gezien" : kunnen mailen èn op pc èn op tablet vooral onderweg en die mails synchroniseren.

Dan verzand je qua epim in een jungle van enige omvang via het forum. Gepraat over dropbox, epimcloud en nada over email synchro. Tesamen met een mailbericht conclusie : geen synchro mogelijk.

Dan maar een topic openen, met als resultaat "open maar een account op je tablet"

Vooropgesteld : ik heb er een bloedhekel aan om alles en nog wat te delen met Google. Het is al erg genoeg dat nagenoeg alle "handhelds" draaien op Android, dus Google, met allerlei andere zaken van Google. In dit geval won het beeld het van de aanwezigheid van Google.
Zal ook één van de weinigen zijn die geen GoogleMail heeft. Heb niks tégen Google, maar ze hoeven niet alles te weten.


Maar daar denken de makers van epim dus anders over.

Heb dus nu een mailaccount op het tablet, tuurlijk, via één van mijn eigen websites ( zend en ontvang ). Maar waar heb ik dan Epim voor gekocht ?

Voor databases ? Heb genoeg andere zoals TreeDB, Mybase en GeneralKB.

Via de mail ook al 2 andere reacties van epim ontvangen, maar grosso modo niets bruikbaars. In commerciele termen, zoek het maar maar bij anderen ...... ongeveer een V & D methode.
Kun jij natuurlijk niets aan doen :mrgreen:

mvg
Ruud
User avatar
PeCe
Guru
Posts: 1403
Joined: Tue Jul 13, 2010 1:49 pm
Location: Spakenburg, Netherlands
Has thanked: 101 times
Been thanked: 329 times

Re: Perhaps a stupid question for a smart answer ? Verplaatst

Post by PeCe »

Hallo Ruud,

Wat mij betreft weet Google ook al teveel, vandaar dat ik voor Google play en diverse soortgelijke zaken speciaal een gmail account heb, maar deze dus verder nergens voor gebruik. Zelfs niet om lid te worden van de EPIM beta testers voor Android. Gelukkig kan je op diverse manieren de informatie uitwisselen tussen de beide apparaten zonder dat Google iets van je hoeft te weten.

Helaas kan EPIM veel met Android synchroniseren, BEHALVE de e-mail :(

Ik werk zelf met POP en gebruik de e-mail module van EPIM weinig, dit omdat ik het te licht vind in vergelijking met echte mailprogramma's. Volgens mij moet het mogelijk zijn om je e-mail te synchroniseren als je je e-mail op IMAP (in plaats van POP) instelt. Natuurlijk moet je wel dezelfde accounts op alle machines installeren.

Dus helaas e-mail synchroniseren werkt niet, EPIM is wat dat betreft meer een PIM (informatie manager) dan een mailprogramma. Zoals ik al aangaf, ik heb het ingesteld, gebruik het soms, maar niet veel, want het is mij te licht. Geen spamfiltering, geen blokkade externe html/links/afbeeldingen, veel opties zijn algemeen en niet voor meerdere accounts enz.
Peter Tak
The Netherlands
Moderator and Dutch translator for EPIM
EPIM 11.8.4 Pro portable / Android EPIM 6.0.17
RuudO
Expert
Posts: 77
Joined: Fri Dec 16, 2011 5:57 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Perhaps a stupid question for a smart answer ? Verplaatst

Post by RuudO »

Peter, Dank voor je toelichting. :-)
Post Reply