geschiedenis agenda

Discuss EssentialPIM in Dutch

Moderators: PeCe, Moozer

Post Reply
Stefan V
Novice
Posts: 14
Joined: Thu Dec 11, 2014 11:01 pm
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

geschiedenis agenda

Post by Stefan V »

Ik merk dat de geschiedenis in m'n agenda maar beperkt bewaard wordt. Is er een manier om in te stellen dat de geschiedenis permanent bewaard blijft ?
User avatar
PeCe
Guru
Posts: 1403
Joined: Tue Jul 13, 2010 1:49 pm
Location: Spakenburg, Netherlands
Has thanked: 101 times
Been thanked: 329 times

Re: geschiedenis agenda

Post by PeCe »

Hallo Stefan,

Op zich is er geen limiet en geen instelling wat betreft het bewaren van de geschiedenis van de agenda. In die van mij kan ik jaren terug en alles staat er nog keurig in. Helaas plaats je verder niet veel informatie waarop ik een antwoord kan baseren, maar volgens mij geld dit voor de meeste versies (qua versie nummer als qua versie (desktop, portable en netwerk)). In eerdere posts lees ik Windows8.1 en EPIM PRO, maar geen versienummer van EPIM en geen desktop/portable informatie.

Standaard is het juist zo dat als je data massaal wilt verwijderen, dan moet je de tool EPIM Archiver/DupeRemover gebruiken. Want anders blijft alles in de agenda en andere modules bewaard.

Kan het zijn dat je je agenda items als voltooid kenmerkt en ze dan verdwijnen? Oftewel heb je de optie BEELD - VOLTOOIDE VERBERGEN misschien AAN staan.

Als dat niet zo is kan je dan de tabelweergave proberen en het vinkje bij datumselectie verwijderen? Zie je dan wel alle data?

Als dat nog niet zo is, kan je dan wat extra informatie geven;
- Wat voor versies (Free/Pro, desktop/portable? 6.05 of oudere versie) gebruik je?
- Gebruik je mogelijk synchronisatie met een iOS of Android apparaat?
- Kan je eventueel een print-screen plaatsen van BESTAND - GEGEVENSBESTAND BEHEREN
Peter Tak
The Netherlands
Moderator and Dutch translator for EPIM
EPIM 11.8.4 Pro portable / Android EPIM 6.0.17
Stefan V
Novice
Posts: 14
Joined: Thu Dec 11, 2014 11:01 pm
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: geschiedenis agenda

Post by Stefan V »

Hoi Peter,
ik gebruik EpimPro 6.05 op m'n windows 8.1 desktop computer.
Synchronisatie gebeurt met een Pocket PC.
Bijgaand een printscreen, maar daar lijkt me niets vreemds aan de hand.
Gelezen berichten/afspraken verbergen staat ook niet aan.
alle categorieën staan geselecteerd om weer te geven

Tabel weergave stond wel aangevinkt, die heb ik nu uit staan, dus dat was een deel van het probleem.
Maar oudere afspraken staan er niet meer in wat dan toch vreemd is. Afspraken die niet enkel, maar terugkerend ingepland zijn die staan er dan nog wel gewoon in, ook over langere tijd. De "losse" afspraken zijn er wel uit.

Het lijkt net of afspraken die enkele weken oud zijn automatisch verwijderd worden, of misschien werden omdat de tabelweergave aangevinkt stond?

Met het synchroniseren zijn dus alle oude afspraken uit m'n pocket pc ook verdwenen, wat ik behoorlijk irritant is.
In de Pocket PC valt verder niets in te stellen, afgezien van weer te geven categorieën, maar die zijn ook allemaal geselecteerd.

Voorheen had ik een XP machine in combinatie met Outlook, dit heeft nooit problemen opgeleverd.
Attachments
Schermopname (1).png
User avatar
PeCe
Guru
Posts: 1403
Joined: Tue Jul 13, 2010 1:49 pm
Location: Spakenburg, Netherlands
Has thanked: 101 times
Been thanked: 329 times

Re: geschiedenis agenda

Post by PeCe »

Hallo Stefan,

Ik ben het met je eens dat de printscreen op zich niets vreemds toont, maar ik moet wel zeggen dat dit een nieuwe mogelijkheid aan het licht brengt.
Maar eerst even verder op jouw laatste bericht.

Het vinkje bij tabelweergave heeft geen invloed op tonen van afspraken in de dag/week/maand/jaarweergaven. Dat vinkje is er puur alleen om de hoeveelheid aanwezige data in tabelweergave te filteren of juist om alles te tonen. Bij mij staat dat vinkje ook standaard AAN. Maar als ik dingen (bijv. zoals nu voor een reply) wil controleren, dan zet ik het uit en kan dan jaren terugbladeren.

Is het zo dat er ook recent nog afspraken zijn verdwenen ?
Zoals al gezegd, er zijn drie mogelijkheden om afspraken in de agenda te verwijderen;
- handmatig deleten
- de EPIM archiver en dupremover
- synchronisatie instellingen. Dan moet het wel twee-richtingen synchronisatie betreffen EN een wijziging op de pocket PC betreffen.

Ik gebruik zelf alleen 1-richting synchronisatie naar mijn telefoon en tablet PC, ben zodoende nog niets aan data kwijt geraakt.

Je meld dat je het probleem niet had met XP, maar wel nu met Windows 8.
Daarbij zie ik in je printscreen dat je dit EPIM-databestand geopend hebt met versie 6.02 en nieuwer.

Kan het zijn dat je (bij het omschakelen) een oud bestand hebt gesynchroniseerd naar een nieuwer bestand?
In dat geval kan je ook eens kijken in EXTRA - OPTIES (het standaard tabblad) Algemeen
Staan de 5e en 6e optie aangevinkt (privé items weergeven en privé items synchroniseren) ?
Indien nee, kijk dan wat er gebeurt als je beide wel aan zet.

Als dit het niet is, ja dan wordt het lastig. Dan moet je je vraag (evt. met link naar dit topic) in het engelse deel plaatsen zodat ADMIN of MAX het ook zien. Mogelijk kunnen zij verder helpen.
Peter Tak
The Netherlands
Moderator and Dutch translator for EPIM
EPIM 11.8.4 Pro portable / Android EPIM 6.0.17
Stefan V
Novice
Posts: 14
Joined: Thu Dec 11, 2014 11:01 pm
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: geschiedenis agenda

Post by Stefan V »

Hoi Peter,

XP draaide i.c.m. met Outlook dus dat staat er eigenlijk helemaal buiten.
De opties staan aangevinkt, eigenlijk staat alles goed.
Nog een paar x gesynchroniseerd, het lijkt goed te gaan.....zal het ff afwachten...in ieder geval bedankt voor het meedenken.
Post Reply