opstartprobleem

Discuss EssentialPIM in Dutch

Moderators: PeCe, Moozer

Post Reply
jbiggie
Posts: 3
Joined: Sun Oct 11, 2015 9:08 am

opstartprobleem

Post by jbiggie »

Dag

Ik heb zojuist de free versie van essentialpim geinstalleerd in windows 10.. Waar kan ik een handleiding vinden, ik heb de volgende twee vragen:
Hoe kan ik mappen samenvoegen, en:
Als ik op mijn account ga staan zie ik alle supmappen door elkaar, ik wil eigenlijk alleen de in map zien. Hoe doe ik dat?

Bedankt voor jullie antwoorden
Max
Site Admin
Posts: 21714
Joined: Wed Dec 08, 2004 11:39 pm
Has thanked: 819 times
Been thanked: 364 times
Contact:

Re: opstartprobleem

Post by Max »

Hello,

the question is not clear I am afraid. Could you post a screenshot of the folders you are talking about?
To merge 2 EPIM files you need to use EPIM Synchronizer: http://www.essentialpim.com/get-epim
Maxim,
EPIM Team
User avatar
PeCe
Guru
Posts: 1403
Joined: Tue Jul 13, 2010 1:49 pm
Location: Spakenburg, Netherlands
Has thanked: 101 times
Been thanked: 329 times

Re: opstartprobleem

Post by PeCe »

Er is geen Nederlandse handleiding, alleen een Engels helpbestand, op te roepen via de standaardmenthode = Help - Help inhoud

Wat de vragen betreft (zoals Max al schrijft) die zijn helaas niet duidelijk, dus moet ik gokken omdat je het over account hebt dat het e-mail vragen betreft. Maar ook in andere modules heb je groepen cq mappen.

Hoe heb je de mail ingericht (POP of IMAP) ?
Bedoel je dat je meerdere e-mail accounts hebt en deze in één INbox / INmap wilt zien?
Afhankelijk van de keuzes kan het zijn dat je de volgorde van mappen (net als in de andere modules van EPIM) heen en weer kunt slepen, zodat je ze in de gewenste volgorde kunt krijgen. Dit kan door met links op de map te klikken. Muisknop ingedrukt te houden en de muis omhoog of omlaag te bewegen.

Als je zelf twee separate mappen hebt aangemaakt, dan kan je alle bestanden selecteren, kopiëren (of knippen, maar ik kies zelf uit veiligheidsoverwegingen altijd kopiëren) en plakken in een andere map. Daarna kan de oude map verwijderen.

Bij het aanmaken van een (POP) account kan je kiezen (bij de laatste stap accountnaam) voor <algemene mappen gebruiken>.
Helaas zie ik geen mogelijkheid (in de opties) om dit achteraf te wijzigen (terug naar individuele mappen of alsnog opslaan in één map). Wel is het mogelijk om berichtregels in te stellen, daarmee kan je inkomende berichten naar een andere (globale) map sturen.

Ik beantwoord dit op basis van kennis en gebruik met de PRO versie.

Hopelijk komt dit antwoord in de richting van wat je zoekt. Zo niet (wat Max al aangeeft) dan kunnen meer details en eventueel een printscreen ons verder helpen om een goed antwoord te geven.
Peter Tak
The Netherlands
Moderator and Dutch translator for EPIM
EPIM 11.8.4 Pro portable / Android EPIM 6.0.17
jbiggie
Posts: 3
Joined: Sun Oct 11, 2015 9:08 am

Re: opstartprobleem

Post by jbiggie »

i have 4 accounts, ik like to see the 4 incoming mail maps together, is that possible
jbiggie
Posts: 3
Joined: Sun Oct 11, 2015 9:08 am

Re: opstartprobleem

Post by jbiggie »

Het gaat inderdaad over de mail, ik wil graag van mijn 4 accounts een in map zien, net als in windows live mail. Tevens heb ik geselcteerd nu dat ik alleen de in mappen wil zien, maar daar komen dan ook de gedelete mails weer tussen te staan, hoe los ik dat op?
User avatar
PeCe
Guru
Posts: 1403
Joined: Tue Jul 13, 2010 1:49 pm
Location: Spakenburg, Netherlands
Has thanked: 101 times
Been thanked: 329 times

Re: opstartprobleem

Post by PeCe »

Bij inrichting van de e-mailaccounts heb je een optie om globale folders te gebruiken, dus ja het is mogelijk, maar alleen voor accounts die je toevoegt. Helaas kan je het niet achteraf aanpassen, dus als je al 4 bestaande accounts hebt, dan kan je die niet aanpassen zodat ze alsnog de globale folders gebruiken.
Een omwegoplossing is dat je een "dummie" account aanmaakt, deze als globaal kenmerkt.
globaal.jpg
Vervolgens maak je berichtregels aan voor ieder bestaand account en met die berichtregels verplaats je alle inkomende e-mails naar die ene "dummie" map.

Wat betreft de weergave van alle e-mails in alle mappen, exclusief verwijderde e-mails, dat is mogelijk door gebruik te maken van het filter.
mailfilter.JPG
Selecteer het filter icoon (of selecteer het via het acties menu en filter), daarna worden de filters van de kolommen actief.
Vervolgens verwijder je het vinkje bij de map "verwijderde items".
Peter Tak
The Netherlands
Moderator and Dutch translator for EPIM
EPIM 11.8.4 Pro portable / Android EPIM 6.0.17
Post Reply