Agenda dubbel na synchronisatie met telefoon

Discuss EssentialPIM in Dutch

Moderators: PeCe, Moozer

Post Reply
Joh76
Novice
Posts: 17
Joined: Thu Jul 18, 2013 4:53 pm
Has thanked: 1 time

Agenda dubbel na synchronisatie met telefoon

Post by Joh76 »

Goedenavond,

Gisteren heb ik de telefoon (Android) gesynchroniseerd met EssentialPIM portable. Na synchronisatie heb ik de agenda-items dubbel in de portable-versie staan. In de telefoon staat het goed. De notities, telefoonboek en wachtwoorden lijken wel goed te gaan. Ik heb ingesteld staan dat de agenda twee-richtingen gesynchroniseerd moet worden.

Vandaag heb ik de portable-versie geüpdatet, maar het probleem blijft. Kan iemand mij hierbij helpen?


Overigens heb ik ook nog een vraag. Ik gebruik uiteraard ook de contacten in de EPIM-app, maar whatsapp en de telefoon bijv. gebruiken niet deze contacten/app, maar de standaard contactpersonenapp. Hoe kan ik regelen dat hij wel EPIM gebruikt, of kan dat niet?

Bij voorbaat dank!
User avatar
PeCe
Guru
Posts: 1404
Joined: Tue Jul 13, 2010 1:49 pm
Location: Spakenburg, Netherlands
Has thanked: 101 times
Been thanked: 329 times

Re: Agenda dubbel na synchronisatie met telefoon

Post by PeCe »

Zelf gebruik ik geen twee-richtingen synchronisatie, maar ik ben via het forum niet bekend met het feit dat dit vaak gebeurd. Nog vreemder is dat het op de telefoon goed blijft. Gelukkig maar.

Volgens mij moet je als oplossing de EPIM Archiver/DupeRemover gebruiken. Daarmee kan je alle dubbele items (in meerdere modules, maar je kan ook alleen de agenda kiezen) verwijderen. De EPIM Archiver/DupeRemover kan je op de EPIM website downloaden. http://www.essentialpim.com/get-epim

Zover bekend is het niet mogelijk om de contacten van EPIM standaard met andere applicaties te delen. Dus helaas zullen WhatsApp en het standaard telefoonboek de contacten niet herkennen. Als je dat graag wilt, dan kan je wel de instelling (in PC Sync) wijzigen. Daar kan je aangeven of de contacten in EPIM of telefoon moeten worden opgeslagen. Bij de laatste optie zullen ze wel door andere programma's worden herkend.
Peter Tak
The Netherlands
Moderator and Dutch translator for EPIM
EPIM 11.8.4 Pro portable / Android EPIM 6.0.17
Joh76
Novice
Posts: 17
Joined: Thu Jul 18, 2013 4:53 pm
Has thanked: 1 time

Re: Agenda dubbel na synchronisatie met telefoon

Post by Joh76 »

Dank voor de vlotte reactie. Ik vind de reactie over het probleem met de synchronisatie ietwat vreemd. Meestal wordt gevraagd naar de exacte situatie om zo de oorzaak te kunnen achterhalen. Of een bug die gerepareerd kan worden of ik doe iets fout. Inmiddels ben ik erachter dat het misgaat op een laptop met Windows 7 en dat het op de computer met Windows 8 wel goed gaat. Dat probleem is dus voor mij opgelost.

De tip met PC Sync ben ik wel heel blij mee! Dat werkt prima. Contacten deed ik tot nog toe altijd 1 kant op (EPIM->telefoon), omdat ik anders nogal eens contacten dubbel kreeg. Misschien dat ik nog 's ga proberen beide kanten op.

Dank je wel!
User avatar
PeCe
Guru
Posts: 1404
Joined: Tue Jul 13, 2010 1:49 pm
Location: Spakenburg, Netherlands
Has thanked: 101 times
Been thanked: 329 times

Re: Agenda dubbel na synchronisatie met telefoon

Post by PeCe »

Joh76 wrote:Dank voor de vlotte reactie. Ik vind de reactie over het probleem met de synchronisatie ietwat vreemd. Meestal wordt gevraagd naar de exacte situatie om zo de oorzaak te kunnen achterhalen.
In de subgroepen in de verschillende talen kan je soms antwoord krijgen van Max of Admin, maar vaak krijg je antwoord van moderators of "fanatieke" gebruikers die je aan oplossingen willen helpen. Daar hoor ik ook bij, ik ben geen medewerker van Astonsoft. Het is "mooi?!" als we fouten kunnen achterhalen en melden, maar is de basis blijft dat we gebruikers willen helpen.

Dus ja zodoende kunnen sommige antwoorden wat vreemd over komen.
Mooi dat het probleem van de dubbele agenda-items is opgelost. Dat is het belangrijkste.
Peter Tak
The Netherlands
Moderator and Dutch translator for EPIM
EPIM 11.8.4 Pro portable / Android EPIM 6.0.17
Post Reply