EP Pro 7.51: na update error 'Read timed out'.

Discuss EssentialPIM in Dutch

Moderators: PeCe, Moozer

Post Reply
assi
Posts: 2
Joined: Mon Jun 05, 2017 3:17 pm

EP Pro 7.51: na update error 'Read timed out'.

Post by assi »

Ik heb vandaag 2 dingen gedaan met EP Pro:

1. ik heb mijn jaarlicentie met een jaar opnieuw verlengd. Ik kreeg hiervoor een melding tijdens de update.
2. ik heb de licentiecode ingevoerd voor de verlenging.

Ik werk nu met EP Pro 7.51 en de nieuwe licentie voor nog een jaar updates, maar:

A. ik kan geen emails meer verzenden en ontvangen, en krijg steeds de melding 'Read timed out'.
B. bij Extra > Opties > Synchronisatie staat Uitgebreid loggen aangevinkt.
C. ik heb elk emailadres nagelopen op correcte instellingen en deze kloppen allemaal weer; de update had ze geshuffled?

Hoé krijg ik de boel weer aan de praat?
Bij voorbaat dank!
User avatar
PeCe
Guru
Posts: 1403
Joined: Tue Jul 13, 2010 1:49 pm
Location: Spakenburg, Netherlands
Has thanked: 101 times
Been thanked: 329 times

Re: EP Pro 7.51: na update error 'Read timed out'.

Post by PeCe »

Helaas gebruik ik de e-mailmodule heel beperkt, kwam er zodoende pas laat achter dat er in 7.50 problemen waren. Die zijn nu met 7.51 opgelost. Wel heb ik voor verzending één wijziging doorgevoerd, kan zijn dat die jou ook helpt. In de account instellingen heb ik voor verzenden (tabblad servers - bij SMTP) via wijzigen de beveiliging van SSL/TLS gewijzigd naar STARTTLS. Daarna kon ik weer testberichten versturen.

Voor ontvangst heb ik niets gewijzigd, dat lijkt het nog steeds te doen, ook met SSL/TLS.
Heb je e.e.a. al zonder firewall geprobeerd?
Ik weet dat mijn firewall bij wijzigingen in de programmatuur standaard de toegang blokkeert en om bevestiging vraagt. Dit om ongewenste (malware/virus) wijzigingen te blokkeren.

Omdat 7.51 pas 5-6 is uitgekomen kan ik het niet nalaten, heb je werkelijk 7.51 (bij Help - Over...). Want als je onverhoopt toch 7.50 hebt, dan is het logisch dat er fouten zijn. Als ik het forum bekijk melden de personen die problemen hadden met 7.50 dat die met 7.51 zijn verholpen.

Verder kan ik je niet helpen, maar als je meer tekst en uitleg geeft m.b.t. de foutmelding dan kan Max of Admin je mogelijk verder helpen.
Peter Tak
The Netherlands
Moderator and Dutch translator for EPIM
EPIM 11.8.4 Pro portable / Android EPIM 6.0.17
assi
Posts: 2
Joined: Mon Jun 05, 2017 3:17 pm

Re: EP Pro 7.51: na update error 'Read timed out'.

Post by assi »

Peter,
ik heb versie 7.51 van Pro. Vanochtend opgestart en alles werkt naar tevredenheid. Wellicht is de combinatie licentie bijwerken én updaten tegelijkertijd niet goedgegaan?
In ieder geval: alles werkt inmiddels naar behoren. Ben dan ook weer voor een heel jaar lang zeer tevreden over jullie product.

Met vriendelijke groet,
Rene
User avatar
PeCe
Guru
Posts: 1403
Joined: Tue Jul 13, 2010 1:49 pm
Location: Spakenburg, Netherlands
Has thanked: 101 times
Been thanked: 329 times

Re: EP Pro 7.51: na update error 'Read timed out'.

Post by PeCe »

Hallo Rene,

Mooi dat alles toch goed werkt. Dat is het belangrijkste.

Wat betreft het updaten, zoals bekend mag je het programma de PRO functies ook gebruiken zonder dat je je licentie verlengt. Alleen mis je dan eventuele programma updates en recht op snellere support. Het programma blijft gewoon als PRO versie werken ook al heb je je licentie niet verlengd.

MAAR gezien de frequentie van verbeteringen en optie voor snellere/betere support is een licentie wel zo handig.
Ik weet niet hoe lang je het programma al gebruikt, maar mogelijk wil je volgende keer een lifetime licentie overwegen. Want dat is € 35.95, terwijl de jaarlijkse licentie € 17.95 kost. Mocht je alsnog een lifetime licentie willen, neem dan contact op met Admin (stuur hem een PM) met vragen hierover. Mogelijk dat je dan met bijbetaling van € 18,- alsnog de lifetime licentie kan krijgen. Scheelt op termijn toch geld.
Peter Tak
The Netherlands
Moderator and Dutch translator for EPIM
EPIM 11.8.4 Pro portable / Android EPIM 6.0.17
Max
Site Admin
Posts: 21714
Joined: Wed Dec 08, 2004 11:39 pm
Has thanked: 819 times
Been thanked: 364 times
Contact:

Re: EP Pro 7.51: na update error 'Read timed out'.

Post by Max »

Indeed, 7.51 update was released in order to fix issues with email.
Maxim,
EPIM Team
Post Reply