EPIM Cloud?

Discuss EssentialPIM in Dutch

Moderators: PeCe, Moozer

Post Reply
EFvanGelder
Guru
Posts: 139
Joined: Thu Mar 29, 2012 9:02 am
Been thanked: 24 times

EPIM Cloud?

Post by EFvanGelder »

Is hier ook ergens ondersteuning voor EPIM Cloud?
Want vandaag probeerde ik een account te openen, maar die procedure verliep bepaald niet zonder haperen.
Ik moest een paar keer opnieuw proberen, om er dan achter te komen dat er uiteindelijk toch vier of vijf orders waren gecreëerd.
Het vreemde is, dat je op de website kennelijk wel je orders kan aanmaken, maar de orders die teveel zijn of verkeerd werden ingevuld, kunnen niet meer verwijderd worden.
Er is dan wel weer een knop voor een 'service ticket' aan te maken,
maar als je daarop klikt, krijg je alleen te zien dat er geen service beschikbaar is.
Dat, plus het gegeven dat de geboden dienst werkelijk niet veel te bieden heeft, maakt dat ik besluit in het geheel niet van die dienst gebruik te willen maken.

Probleem is, dat ik op geen enkele manier dit kenbaar kan maken, gezien hun 'service' niet bestaande is. Lekker!
Een heel groot probleem is het niet, want de enige manier om voor hun diensten te betalen is via PayPal. En die dienst heb ik geblokkeerd.
Ik zou het alleen wel netjes vinden als die order netjes geannuleerd kon worden. Maar anders: negeren kan ik het desnoods ook.
With kind regards,
Erik Franciscus van Gelder
User avatar
PeCe
Guru
Posts: 1403
Joined: Tue Jul 13, 2010 1:49 pm
Location: Spakenburg, Netherlands
Has thanked: 101 times
Been thanked: 329 times

Re: EPIM Cloud?

Post by PeCe »

Ik heb geen ervaring met EPIM cloud, houdt mij in het algemeen ver van clouds, al gebruik ik ze soms wel. Standaard kan ik uit de voeten met een USB-stick met encryptie.

Ondersteuning voor EPIM cloud, ik heb het nog nergens gezien. Mogelijk dat Max of Admin iets weten/kunnen melden.
Hopelijk kunnen zij dit via een translator lezen en reageren, anders moet je in het Engelse gedeelte om hulp vragen.

@Max/Admin
This user had problems with EPIM cloud. I hope you can translate his text and give him some answers.
Peter Tak
The Netherlands
Moderator and Dutch translator for EPIM
EPIM 11.8.4 Pro portable / Android EPIM 6.0.17
EFvanGelder
Guru
Posts: 139
Joined: Thu Mar 29, 2012 9:02 am
Been thanked: 24 times

Re: EPIM Cloud?

Post by EFvanGelder »

EPIM Cloud is gewoon op de website van Astonsoft / EPIM te vinden, inclusief de uitnodiging je te abonneren op die dienst. En dit product zou niet bekend zijn bij de forum-moderator(s) van datzelfde bedrijf (namelijk Astonsoft / Essential PIM)?

Vreemd.
With kind regards,
Erik Franciscus van Gelder
User avatar
PeCe
Guru
Posts: 1403
Joined: Tue Jul 13, 2010 1:49 pm
Location: Spakenburg, Netherlands
Has thanked: 101 times
Been thanked: 329 times

Re: EPIM Cloud?

Post by PeCe »

Om misverstanden te voorkomen, de moderators (zeker in de niet Engelse groepen) zijn niet verbonden aan Astonsoft/Essential PIM.
EPIM cloud is mij wel bekend, heb het inlogscherm en teksten op de website wel eens gezien, maar ik heb geen toegang hiertoe. Dit ook omdat ik mij verre houdt van al wat Cloud is.

@Max/Admin
This user had problems with EPIM cloud. I hope you can translate his text and give him some answers.
Peter Tak
The Netherlands
Moderator and Dutch translator for EPIM
EPIM 11.8.4 Pro portable / Android EPIM 6.0.17
EFvanGelder
Guru
Posts: 139
Joined: Thu Mar 29, 2012 9:02 am
Been thanked: 24 times

Re: EPIM Cloud?

Post by EFvanGelder »

Peter, bedankt voor die uitleg. Dat maakt het voor mij ook gemakkelijk twee dingen gescheiden te houden (omdat die ook gescheiden zijn) :
- Epim, lokaal onder windows geïnstalleerd, waar ik zeer tevreden over ben, zowel voor wat betreft de applicatie als de support via dit forum (ik kan dit iedereen aanraden) en los daarvan:

Epim Cloud, dat een abonnement aanbiedt op een dienst die je niet tevoren kan bekijken of proberen, waarvan je een eenmaal geplaatste order niet kan herroepen, waar je een abonnement niet kunt opzeggen en waarbij de service zich beperkt tot de mededeling dat er geen service geboden wordt.

Ik blijf dus mooi de lokaal geïnstalleerde versie van EPIM gebruiken, die mij zo vertrouwd is. EN ik begrijp je afkeur voor clouddiensten een stuk beter, vooral waar het die van Astonsoft betreft.
With kind regards,
Erik Franciscus van Gelder
Max
Site Admin
Posts: 21714
Joined: Wed Dec 08, 2004 11:39 pm
Has thanked: 819 times
Been thanked: 364 times
Contact:

Re: EPIM Cloud?

Post by Max »

EFvanGelder, I am sorry you had to undergone an unpleasant experience. Your account is cancelled now and it should not be bothering you with reminders.
Maxim,
EPIM Team
EFvanGelder
Guru
Posts: 139
Joined: Thu Mar 29, 2012 9:02 am
Been thanked: 24 times

Re: EPIM Cloud?

Post by EFvanGelder »

Thank you for the quick intervention.
That EPOM cloud to me was a disappointment, may very well be caused by not being as far developed as the local version. After all, it is relatively new.
My expectations may have been too high as a result of being used to the local version, which has reached a state of maturity, the cloud version has not reached (yet).

But, knowing Astonsoft's products (I am using Epim for yeaes now and wouldn't swap it for any other product), I am convibced you will get there too.

May be later, Epim Cloud will offer the same kind of functionality and the same level of maturity. Then, being cloud based, will be a big plus. So, there's lots of potential there.

I will try later again. but not just yet.

Thanks again, and lots of succes in developing epim cloud!

With kind regards,
Erik.
With kind regards,
Erik Franciscus van Gelder
Max
Site Admin
Posts: 21714
Joined: Wed Dec 08, 2004 11:39 pm
Has thanked: 819 times
Been thanked: 364 times
Contact:

Re: EPIM Cloud?

Post by Max »

Thank you for the trust and patience, Erik
Maxim,
EPIM Team
RuudO
Expert
Posts: 77
Joined: Fri Dec 16, 2011 5:57 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: EPIM Cloud?

Post by RuudO »

Heb ook met de epim-Cloud gewerkt en dat is niet goed verlopen. Niet omdat de Cloud niet goed was, maar de epim - file werd corrupt. Werd oncontroleerbaar groter en groter, en het programma gaf het op.
Natuurlijk om raad gevraagd. Max heeft het geprobeerd, maar vermoedelijk waren deze fouten nog niet eerder verschenen en waren ze ook voor Max nieuw. Teleurstellend waren de reacties van Anton Soluyanov. Vermoedelijk door taalproblemen kwamen we niet tot elkaar. Heb een oude backupfile van het epim-bestand teruggezet, want juist in het geval van Epim heb je door de belangrijke gegevens geen tijd om achterover te leunen.

Heb dus direct de Cloud gestopt. Abonnement opgezegd en epim 'zonder' voortgezet, immers aankoop lifetime.
Ben het met @PeCe eens, je kunt ook zonder Cloud en mèt backup-usb-stick verder.
Is alleen 1 klein probleem : ingeval van calamiteiten zoals brand, diefstal etc. heb je even niets meer. En dan is een Cloud toch wel een oplossing.

Er zijn meerdere Cloud-systemen, voor zakelijke doeleinden ook meerdere in gebruik. Dan ligt het voor de hand om de epim-file in de specifieke Cloud directory te plaatsen, zodat met elke 'save' de Cloud de laatste versie bezit. Maar bij veelvuldig gebruik "vreet" dat geheugen - vervoer, immers telkens bij elke 'save' wordt dan het epim-bestand ge-upload. Niet praktisch en vormt ook een risico.

Dan maar een kleiner risico inbakken : met behulp van het software programma 'FBackup4' gaat dagelijks een versie naar een sd-kaart externe schijf, en wekelijks gaat die versie naar de Cloud, in dit geval Onedrive met € 24 kosten op jaarbasis. Daarnaast nog een Cloud ( gratis ) van één van mijn domeinnaam leveranciers. En een Open Source Cloud (Pydio) op één van m'n website domeinen. Kortom ..... er is veel mogelijk.

Wanneer je als kleine ondernemer ( schrijver , publicist ) actief bent, moet je ook gebruik maken van nieuwe mogelijkheden in mijn optiek. Daarmee wil ik de Cloud van epim niet onder laten sneeuwen. Wil alleen laten zien, dat wie zekerheid wil, dat ook dan nù veel kan.
Post Reply