Alleen lezen

Discuss EssentialPIM in Dutch

Moderators: PeCe, Moozer

Post Reply
Ivan201
Novice
Posts: 12
Joined: Tue Aug 30, 2016 9:52 am

Alleen lezen

Post by Ivan201 »

Kan alleen lezen niet uitschakelen in bewerken?
mvg,
User avatar
PeCe
Guru
Posts: 1403
Joined: Tue Jul 13, 2010 1:49 pm
Location: Spakenburg, Netherlands
Has thanked: 101 times
Been thanked: 329 times

Re: Alleen lezen

Post by PeCe »

Ivan kan je dit wat uitgebreider uitleggen?

In welke module en na/bij welke handelingen kan je alleen lezen niet uitschakelen.
Ook graag aangeven met wat voor versie (windows desktop/windows portable/Android) en versienummer je gebruikt.
Peter Tak
The Netherlands
Moderator and Dutch translator for EPIM
EPIM 11.8.4 Pro portable / Android EPIM 6.0.17
Ivan201
Novice
Posts: 12
Joined: Tue Aug 30, 2016 9:52 am

Re: Alleen lezen

Post by Ivan201 »

PeCe wrote: Mon Mar 09, 2020 10:06 am Ivan kan je dit wat uitgebreider uitleggen?

In welke module en na/bij welke handelingen kan je alleen lezen niet uitschakelen.
Ook graag aangeven met wat voor versie (windows desktop/windows portable/Android) en versienummer je gebruikt.
windows desktop in agenda!
User avatar
PeCe
Guru
Posts: 1403
Joined: Tue Jul 13, 2010 1:49 pm
Location: Spakenburg, Netherlands
Has thanked: 101 times
Been thanked: 329 times

Re: Alleen lezen

Post by PeCe »

Helaas kan ik dat niet reproduceren, bij mij werkt het (8.65 portable) normaal.
Ik kan "alleen lezen" op 3 manieren inschakelen EN uitschakelen, ze werken allen.
-1) selecteer de gewenste gebeurtenis, klik op bewerken en onderin "alleen lezen" aan of uit.
-2) rechtsklik op de gewenste gebeurtenis (vind ik makkelijker) en klik "alleen lezen" aan of uit.
-3) open de gewenste gebeurtenis en boven het onderwerp is een keuzevak "alleen lezen" klik dit aan of uit.

ALS dit niet werkt, misschien helpt het om via [bestand] - [databestand beheren] voor optimaliseren te kiezen. Hiermee herstel je misschien een en ander.

Kan je anders mogelijk een test databestand maken en kijken of het dan nog steeds niet werkt.

Als je dan nog problemen hebt kan je proberen of het verwijderen van het EPIM.INI bestand helpt. Dit bestand wil wel eens voor vreemde problemen zorgen. Houdt er wel rekening mee dat je dan diverse instellingen, tags e.d. opnieuw moet instellen.
Tot slot kan je natuurlijk EPIM nogmaals installeren, misschien dat dat helpt.

MAAR zoals vaker wordt vermeld, zonder voldoende informatie blijft het gokken, het kan ook een EXTERNE oorzaak hebben. Alleen lees ik daar bij jouw niets over. KAN het zijn dat jij informatie wilt bewerken die je met Google synchroniseert?
Daar schijnen meer problemen mee te zijn, namelijk dat je informatie uit een Google agenda NIET mag wijzigen.

Zie o.a.viewtopic.php?f=2&t=34342
Controleer dan Extra-> Opties-> Synchronisatie-> Google en controleer of je een agenda synchroniseert met EPIM. Indien ja, deselecteer het, synchroniseer opnieuw en de problemen worden opgelost.
Peter Tak
The Netherlands
Moderator and Dutch translator for EPIM
EPIM 11.8.4 Pro portable / Android EPIM 6.0.17
Post Reply