"Alleen lezen" optie

Discuss EssentialPIM in Dutch

Moderators: PeCe, Moozer

Post Reply
knegsel
Experienced
Posts: 60
Joined: Mon Feb 01, 2016 6:41 pm
Has thanked: 32 times
Been thanked: 8 times

"Alleen lezen" optie

Post by knegsel »

waarom kun je als je het vinkje bij "alleen lezen" aanzet dan nog wel de tekst uit de invulvelden kopiëren in een ander programma. waarom wordt alles niet grijs, dat lijkt mij de functie van alleen lezen.
Max
Site Admin
Posts: 21714
Joined: Wed Dec 08, 2004 11:39 pm
Has thanked: 819 times
Been thanked: 364 times
Contact:

Re: "Alleen lezen" optie

Post by Max »

Can you please post a screenshot of the field you want to copy, but you can not in read-only mode?
Maxim,
EPIM Team
User avatar
PeCe
Guru
Posts: 1403
Joined: Tue Jul 13, 2010 1:49 pm
Location: Spakenburg, Netherlands
Has thanked: 101 times
Been thanked: 329 times

Re: "Alleen lezen" optie

Post by PeCe »

@Max, the problem is the other way around, Knegsel reports that he CAN copy text that is marked as read-only. He finds that strange and expects that text that is read-only must be "grayed-out" and that you can not copy that text.

@Knegsel,
Volgens mij is dat standaard in veel programma's. Read-only/alleen lezen geeft bij die systemen aan dat je het niet kan/mag wijzigen. Je voorkomt daarmee het per ongeluk wijzigen of zelfs verwijderen van tekst. Ook andere programma's die ik gebruik staan kopiëren van tekst toe. Maar blokkeren dus het per ongeluk wijzigen.

Vanzelfsprekend kan je dit wel als suggestie indienen dat men bij alleen-lezen ook het kopiëren blokkeert.
Peter Tak
The Netherlands
Moderator and Dutch translator for EPIM
EPIM 11.8.4 Pro portable / Android EPIM 6.0.17
Max
Site Admin
Posts: 21714
Joined: Wed Dec 08, 2004 11:39 pm
Has thanked: 819 times
Been thanked: 364 times
Contact:

Re: "Alleen lezen" optie

Post by Max »

I see, thank you for the clarification. Yes, read-only indeed should allow copying.
Maxim,
EPIM Team
Post Reply