Account probleem

Discuss EssentialPIM in Dutch

Moderators: PeCe, Moozer

Post Reply
JosITX
Posts: 2
Joined: Mon Jun 22, 2020 12:58 pm
Been thanked: 1 time

Account probleem

Post by JosITX »

Hallo,
Ik werk met versie Pro 9.0 op Windows 10 64 bit.
Bij het instellen van de email accounts ben ik het volgende probleem tegen gekomen:

Het betreft een Office 365 account dat ik probeer in te stellen. Ik kies voor Imap, waarna er correct gevraagd wordt naar naam, email en in het volgende scherm wordt er netjes doorgelust naar Microsoft Office 365 waar ik het paswoord kan ingeven.
Dan gaat het echter fout.
Er komt een wit popup scherm tevoorschijn zonder tekst en zonder mogelijkheid iets aan te klikken. Het programma blijft op dit scherm vast hangen en wil niet verder.

POP instelling van dit account lukt wel. Imap lukt ook in andere mailprogramma's (outlook, Thunderbird).
Alvast bedankt
Attachments
Epim.jpg
User avatar
PeCe
Guru
Posts: 1403
Joined: Tue Jul 13, 2010 1:49 pm
Location: Spakenburg, Netherlands
Has thanked: 101 times
Been thanked: 329 times

Re: Account probleem

Post by PeCe »

Ik heb geen Office365, wel een outlook/hotmail account en het instellen daarvan werkt goed, zojuist nog getest.
Maar het kan zijn dat EssentialPIM 9.0 een probleem heeft met Office365, alleen daar kan ik je niet mee helpen.

Wel zie ik dat het probleem dat jij tegenkomt 2/6 ook door een ander is gemeld. Account Office365 : mail problem
Helaas hebben Admin of Max daar nog niet op gereageerd.

ADDENDUM 14:57:
Ik kwam er zojuist achter dat er een nieuwere versie van EPIM is, namelijk 9.1
In de releasenotes kom ik navolgende tegen;
* Improved authorization and synchronization with Office 365 accounts

Het lijkt erop dat men fouten met het inloggen heeft geconstateerd en verholpen.
Kan jij je versie bijwerken naar 9.1 en het dan nogmaals proberen, kans is groot dat het dan wel werkt.
Peter Tak
The Netherlands
Moderator and Dutch translator for EPIM
EPIM 11.8.4 Pro portable / Android EPIM 6.0.17
JosITX
Posts: 2
Joined: Mon Jun 22, 2020 12:58 pm
Been thanked: 1 time

Re: Account probleem

Post by JosITX »

Ik heb ondertussen de update naar versie 9.1 gedaan en dat heeft inderdaad het probleem opgelost.

Heel erg bedankt voor de tip en de oplossing.
Post Reply