nieuwe gebruiker
nieuwe gebruiker
een goede dag iedereen,
ik ben een redelijk nieuwe gebruiker van essentialpim 3.12. nu zit ik nog met een aantal vraagjes.
1. kan je de taaknamen in de scheduler een andere naam geven, bijv. vakantie ==> werkoverleg enz.
2. kan je vanuit de contactpersonen een taak aanmaken in je agenda
3. is er een duidelijke nederlandse gebruikshandleiding voor ess.pim 3.12
4. is er ergens op internet een site te vinden met apps voor ess.pim, zoals de mogelijkheid om het uiterlijk een beetje persoonlijker te maken
hoor graag van jullie en alle andere tips zijn van harte welkom
remco
ik ben een redelijk nieuwe gebruiker van essentialpim 3.12. nu zit ik nog met een aantal vraagjes.
1. kan je de taaknamen in de scheduler een andere naam geven, bijv. vakantie ==> werkoverleg enz.
4. is er ergens op internet een site te vinden met apps voor ess.pim, zoals de mogelijkheid om het uiterlijk een beetje persoonlijker te maken
remco
-
- Expert
- Been thanked: 1 time
Re: nieuwe gebruiker
Ik zal proberen je vragen te beantwoorden:remcoc wrote:een goede dag iedereen,
Allereerst begrijp ik uit je vragen dat je (nog) met de Engelstalige versie werkt. Voor de goede orde: Task in Schedule = Gebeurtenis in Agenda; To Do = Taak.
Ik neem aan dat je hiermee de categorieën bedoeld. Die kan je alleen in de Pro versie wijzigen, niet in de Free versie.remcoc wrote:1. kan je de taaknamen in de scheduler een andere naam geven, bijv. vakantie ==> werkoverleg enz.
Ik neem aan dat je dus een afspraak in je agenda wilt hebben die verwijst naar een contactpersoon? In de laatste (beta-?) versies kan je door rechts te klikken op de gewenste contactpersoon en te kiezen voor 'Als koppeling kopiëren', vervolgens naar de agenda gaan en daar een nieuwe afspraak maken waarin je die koppeling plakt.remcoc wrote:2. kan je vanuit de contactpersonen een taak aanmaken in je agenda
Helaas niet; als je je geroepen voelt...remcoc wrote:3. is er een duidelijke nederlandse gebruikshandleiding voor ess.pim 3.12
Als je hier thema's/skins mee bedoeld, niet. Epim is niet gemaakt voor het gebruik van thema's/skins.remcoc wrote:4. is er ergens op internet een site te vinden met apps voor ess.pim, zoals de mogelijkheid om het uiterlijk een beetje persoonlijker te maken
Dutch translator of EssentialPIM
Hi remco,remcoc wrote:een goede dag iedereen,
remco
welkom bij ons. U zult zien na een tijdje gebruik gemaakt te hebben van EssentialPim dat het gemakkelijk in gebruik is.
Natuurlijk is de software niet volledig. Daarom dit forum.
Ik zie dat Alfred goed zijn best gedaan heeft om u een antwoord te geven op uw vragen

Gui
heey,
dank jullie wel. dit zijn zeker bruikbare tips, moet zeggen dat ik zeer te spreken ben over essentialpim, maar of ik een pro ga aanschaffen voor veranderen van categorienamen, nee denk het niet. maar het is een zeer makkelijk te gebruiken prog waar ik zeker veel aan heb. alleen jammer dat (en dat is geloof ik ook weer een pro verhaal) je geen email adressen kan wegschrijven bij email, dan moet je dus toch echt weer een contactpersoon aanmaken, al weet ik niet of je die dan weer kan onderverdelen in bijvoorbeeld famile vrienden enzovoorts.
maar top voor jullie reacties, en meer tips zijn altijd welkom
remco
dank jullie wel. dit zijn zeker bruikbare tips, moet zeggen dat ik zeer te spreken ben over essentialpim, maar of ik een pro ga aanschaffen voor veranderen van categorienamen, nee denk het niet. maar het is een zeer makkelijk te gebruiken prog waar ik zeker veel aan heb. alleen jammer dat (en dat is geloof ik ook weer een pro verhaal) je geen email adressen kan wegschrijven bij email, dan moet je dus toch echt weer een contactpersoon aanmaken, al weet ik niet of je die dan weer kan onderverdelen in bijvoorbeeld famile vrienden enzovoorts.
remco
Hi,remcoc wrote:heey,
remco
free of pro dat moet u zelf beslissen. Het hangt af van het feit hoe u het programma moet gebruiken, dus wat uw doestellingen zijn.
Groepen toevoegen is inderdaad inbegrepen in de pro versie.
Emailadressen wegschrijven kan inderdaad perfect via contacten.
Gui
ja dat van die email adressen had ik al door met contact groepen, helaas wordt mijn adressen bestand wel wat onoverzichtelijk, maar van wat ik gezien heb van essentialpim pro (kan een gestripte versie zijn natuurlijk) maar daar zag ik helmaal geen email functie bijstaan. weet dus nog steeds niet wat ik ga doen, maar dat ik essential blijf gebruiken staat vast. hopelijk komen er eerdaags nog een paar leuke koppeling vrij ook voor de free versie. zou leuk zijn als je de contactpersonen kan markeren op een kaart van nederland (veel progjes doen dit al)
remco
remco